PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 532 Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju | 225--236
Tytuł artykułu

Relacje klientów i członków z bankami spółdzielczymi w kontekście ich aktywności społecznej

Autorzy
Warianty tytułu
Relations Of Customers And Members With Cooperative Banks in The Context of Their Social Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest ocena relacji klientów i członków z bankami spółdzielczymi. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania dotyczące aktywności udziałowców, opinii klientów na temat zakresu usług świadczonych przez banki spółdzielcze i ich społecznej aktywności. Podstawą empiryczną problematyki poruszonej w artykule jest studium literatury przedmiotu oraz wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród 132 klientów wybranych banków spółdzielczych. Relacje banków spółdzielczych z klientami należy ocenić pozytywnie. Wyniki badań wskazują, że ponad 70% klientów korzysta z usług jednego banku spółdzielczego. Prawie 69% respondentów uważa, że zakres usług oferowany przez te instytucje jest odpowiedni. Klienci dostrzegają też społeczną aktywność banków spółdzielczych, chętnie uczestniczą w imprezach sponsorowanych. Pewien niepokój budzi fakt małej aktywności udziałowców. Tylko 1/3 z nich uczestniczy w zebraniach członków, a połowa udziałowców interesuje się sytuacją finansową banku spółdzielczego(abstrakt oryginalny)
EN
The main objective of the study is to assess customers and members relations with cooperative banks. The author aims to answer the questions: regarding the activity of shareholders, customers' opinions on the range of services provided by cooperative banks and their social activity. The empirical basis is a literature study of the subject and results of a survey conducted among 132 customers of selected cooperative banks. The relations of cooperative banks with customers should be assessed positively. The results of the conducted research indicate that over 70% of customers use only services of one cooperative bank. Almost 69% of respondents believe that the range of the services offered by these institutions is appropriate. In addition, customers notice the social activity of cooperative banks and willingly participate in sponsored events. There is some concern about low shareholder activity. Only 1/3 of them participate in the meetings of members, and half of shareholders are interested in the financial situation of the cooperative bank(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku
Bibliografia
  • Hill N., Alexander J., 2003, Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Jakubowska A., 2015, Zaufanie podstawą współpracy banku i samorządu lokalnego, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 403, s. 77-86.
  • Majka J., 2016, Wspólnie z SGB budujmy kapitał społeczny, Nowoczesny Bank Spółdzielczy, nr 1, s. 54-55.
  • Masiukiewicz P., 2007, Zaufanie publiczne jako wartość w banku, Bank i Rolnictwo, nr 2, s. 3-5.
  • Nowacka A., 2016, Postrzeganie społecznej odpowiedzialności biznesu w bankach spółdzielczych przez ich klientów, Ekonomia Społeczna, nr 2, s. 60-70.
  • Nowacka A., Szewczyk-Jarocka M., Kaczmarczyk P., Grzywacz J., 2017, Banki spółdzielcze w społecznej gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, Płock.
  • Nowakowska-Krystman A., 2006, Siła klientów w negocjacjach z polskimi bankami spółdzielczymi, [w:] Stefański M. (red.), Banki spółdzielcze w Polsce po 1989 roku, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej we Włocławku, Włocławek, s. 61-74.
  • Rosa A., 2009, Rola banków spółdzielczych w finansowaniu działalności MSP, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 34, s. 112-117.
  • Smoleń M., 2005, Spółdzielczość bankowa w lokalnym środowisku gospodarczym, Bank Spółdzielczy, nr 10, s. 10-13.
  • Strzelecki A., 2008, Aspekty etyczne działalności banków spółdzielczych, [w:] Stefański M. (red.), Perspektywy rozwoju bankowości spółdzielczej w Polsce, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno- Ekonomicznej we Włocławku, Włocławek, s. 109-133.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171546497

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.