PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 33 | 104--115
Tytuł artykułu

Recruitment of Employees and Customer Satisfaction in the Enterprise Operating in the Franchise System - Case Study

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rekrutacja pracowników a zadowolenie klienta w przedsiębiorstwie prowadzącym działalność w systemie franchisingowym - studium przypadku
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
An entrepreneur starting an economic activity struggles with numerous problems. In order to secure sufficient profits, he or she has to run a business that will perfectly fill market gaps. This is where franchising comes in. A business run under a known brand with a tried and tested recipe for success seems to be an offer hard to reject. The aim of this paper was to analyse staff and consumer satisfaction with the services offered by a franchisor. Trading and service company X is a leader on the Polish market of flooring products. The research conducted by the author shows that company X's well-thought-out business strategy had a direct impact on its recognition among customers. The right selection of staff, employment stability and a clear promotion path contributed significantly to company X's brand recognition among customers.(original abstract)
Przedsiębiorca rozpoczynający działalność gospodarczą boryka się z wieloma problemami. Chcąc zapewnić sobie zyski na odpowiednim poziomie, musi prowadzić taki biznes, który idealnie wypełni braki rynkowe. Z pomocą przychodzi franchising. Działalność gospodarcza prowadzona pod szyldem znanej marki, z gotowym przepisem na sukces, wydaje się ofertą nie do odrzucenia. Cel niniejszego opracowania stanowiła analiza personelu pracowniczego oraz zadowolenia konsumentów z usług oferowanych przez franchisingodawcę. Przedsiębiorstwo handlowo-usługowe X jest na rynku polskim liderem sprzedaży artykułów podłogowych. Z przeprowadzonych przez autorkę badań wynika, iż dobrze przemyślana strategia działalności przedsiębiorstwa X wpłynęła bezpośrednio na jego rozpoznawalność wśród klientów. Odpowiedni dobór pracowników, stabilność zatrudnienia i jasna ścieżka awansu znacząco wpłynęły na rozpoznawalność wśród konsumentów marki przedsiębiorstwa X.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
104--115
Opis fizyczny
Twórcy
  • Czestochowa University of Technology
Bibliografia
  • Antonowicz A. (2015), Franchising. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Novae Res, Gdynia.
  • Brown R.S. (2018), Franchise Systems and Lobbing, Implications for Olsonian Collective Action Theory, "Management Decision", Vol. 56(11), DOI: 10.1108/MD-11-2017-1080.
  • Czeczotko M., Kudlińska-Chylak A., Warsewicz A. (2017), Modern Sales Channel on the Example Eurocash Group - Organizational and Legal Approach, "World Scientific News", Vol. 80.
  • Dziewit D. (2018), Franczyza. Fakty i mity, Videograf, Chorzów.
  • http://www.eff-franchise.com/101/franchising-definition-description.html (accessed: 25.10.2018).
  • Karmeni K., de la Villarmois O., Beldi A. (2018), Impact of Control on Innovation: The Case of Franchising, "Management Decision", Vol. 56(7). DOI: 10.1108/MD-09-2015-0428.
  • Kokot-Stępień P. (2016), Finansowanie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce, "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie", nr 24, t. 1. DOI: 10.17512/znpcz. 2016.4.1.02.
  • Murray I. (2008), Przewodnik po franczyzie: Jak wybrać najlepszą dla Twojego biznesu, Helion, Gliwice.
  • Pilarczyk B., Mruk H. (red.) (2006), Kompendium wiedzy o marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Rosado-Serrano A., Paul J. (2018), A New Conceptual Model for International Franchising, "International Journal of Hospitality Management", Vol. 75. DOI: 10.1016/j.ijhm.2018. 05.024.
  • Rundo A., Ziółkowska M. (2013), Nowoczesne modele współpracy przedsiębiorstw, CeDeWu, Warszawa.
  • Spinelli S., Rosenberg R.M., Birley S. (2004), Franchising Pathway to Wealth Creation, Prentice Hall PTR, United States of America.
  • Stawicka M.K. (2013), Franczyza. Droga do sukcesu, Helion, Gliwice.
  • Stecki L. (1994), Franchising, TNOiK "Dom Organizatora", Toruń.
  • Varotto L.F., Aureliano-Silva L. (2017), Evolution in Franchising: Trends and New Perspectives, "Review of International Business", Vol. 12(3). DOI: 10.18568/1980-4865. 12331-42.
  • Wiśniewski M. (2018), Franczyza wciąż rozchwytywana, "Własny Biznes Franchising", nr 5(159).
  • Zajko K., Bradac Hojnik B. (2018), Social Franchising Model as a Scaling Strategy for ICT Reuse: A Case Study of an International Franchise, "Sustainability", Vol. 10(9). DOI: 10.3390/su10093144.
  • Ziółkowska M.J. (2017), Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, CeDeWu, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171547553

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.