PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 8, cz. 3 Szkoła - studia - doskonalenie zawodowe: problemy, propozycje, inspiracje | 121--136
Tytuł artykułu

Zmiany pokoleniowe a rozwój kariery zawodowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Generational Changes and the Development of One's Professional Career
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne studium nad karierą zawodową, w tym także nad tranzycją z edukacji na rynek pracy, ma charakter wielokontekstowy oraz polisemantyczny. W jego ramach badacze wyodrębniają liczne i coraz to nowe pola problemowe. Przedmiotem rozważań podjętych w niniejszych artykule jest rozwój kariery zawodowej rozpatrywany w kontekście zmian pokoleniowych. Analizując różne aspekty składające się na tę problematykę, należy wziąć pod uwagę różnice pokoleniowe charakteryzujące obecną generację młodych ludzi, stanowiące wyzwanie dla doradztwa edukacyjno- -zawodowego oraz dla procesu ich tranzycji z edukacji na rynek pracy.(fragment tekstu)
EN
The issue of generational changes is a significant field of analysis connected with planning and building one's professional career. The changes manifest themselves in new, diverse attitudes of the youth towards their aspirations, education, work and personal future. The attitudes - of the Y and NEET Generations that the article deals with - present the challenge for both educational-professional counselling and the process of their transition from education to the labour market, as well as for the employers.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Cybal-Michalska A. (2014), Młodzież akademicka a kariera zawodowa, Impuls, Krakow.
  • Chodubski A. (2014), Młodzież jako przedmiot i podmiot życia publicznego [w:] M. Boryń, B. Duraj, S. Mrozowska (red.), Polityka młodzieżowa Unii Europejskiej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Deloitte (2013), Pierwsze kroki na rynku pracy. Międzynarodowe badanie studentów i absolwentów.
  • Deloitte (2016), The 2016 Deloitte Millennial Survey. "Winning over the next generation of leaders".
  • Espinoza Ch., Miller P., Bateman C., Garbett C. (2016), Milenialsi w pracy. 7 umiejętności, które powinni posiąść dwudziestokilkulatkowie, by móc pokonywać progi i bariery w życiu i pracy, Wydawnictwo STUDIO EMKA, Warszawa.
  • Eurofound (2016), Exploring the Diversity of NEETs.
  • Eurostat (2016), International Youth Day. Education, employment, both or neither? What are young people doing in the EU? Patterns substantially change by age and over time, 155/2016 - 11 August.
  • Janowska Z. (2002), Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa.
  • Raport (2014), Dwa światy. Kompetencje przyszłości, Stowarzyszenie ABK i Instytut Liderow Zmian.
  • Szcześniak M., Rondón G. (2011), Pokolenie "ani-ani": o młodzieży, która się nie uczy, nie pracuje i nie dba o samokształcenie, "Psychologia Społeczna", nr 3(18).
  • Tomaszewska-Lipiec R. (2016), Kariera - zdeprecjonowana wartość nowego pokolenia?, "Problemy Profesjologii", nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171548585

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.