PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 76 Economics of Transport and Transportation Services Market | 65--76
Tytuł artykułu

The Competitive Position of the Low Cost Carrier Wizz Air on the Polish Market of Air Transport Services

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the air transport market, competitive processes are seen more and more in terms of intra-industry, hence air carriers strive to achieve a high competitive position. Thus, the main goal of the research undertaken in the article is to assess the competitive position of the Hungarian air carrier Wizz Air. On the basis of the presented objective, the factors influencing the achievement of competitive position by enterprises were analyzed. The article uses available secondary sources in relation to the Polish air transport market. When analyzing the functioning of Wizz Air, the airports in which the aircarrier conducts operational activities were selected. The comparative analysis was carried out on selected routes where competition between Wizz Air and other carriers takes place. (original abstract)
Twórcy
  • University of Gdańsk, Poland
Bibliografia
  • Day, G.S. (1997), Maintaining the Competitive Edge: Creating and Sustaining Advantages in Dynamic Competitive Environments. In: Wharton on Dynamic Competitive Strategy, Day, G.S. and Reibstein, D.J. (Eds), John Wiley and Sons, New York, p. 60.
  • Hax, A.C., Majluf, N.S. (1990), The Use the Industry Attractiveness - Business Strength Matrix in Strategic Planning. In: Strategic Planning: Models and Analytical Techniques. R.G. Dyson (ed.). John Wiley and Sons, Chichester.
  • http://www.differentiateyourbusiness.co.uk.
  • Kay, J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Kozielski, R. (Ed.) (2006), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Wydawnicza, Kraków.
  • Koźlak, A. (2007), Ekonomika transportu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Pierścionek, Z. (1996), Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Rosa, G. (2013), Konkurencja na rynku usług transportowych, C.H. Beck, Warszawa.
  • Rucińska, D. (Ed.) (2015), Rynek usług transportowych w Polsce, PWE, Warszawa.
  • Stankiewicz, M. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstwa, TNOiK, Toruń.
  • Strategor (1999), Zarządzanie firmą. Strategie Struktury decyzje Tożsamość, PWE, Warszawa.
  • Taggart, J., Taggart, J. (1999), International Competitiveness and the Single Currency, Business Strategy Review, 10 (2).
  • Tłoczyński, D. (2016), Konkurencja na polskim rynku usług transportu lotniczego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • www.ba.com
  • www.easyjet.com
  • www.lot.com
  • www.nldistributors.com
  • www.norwegian.com
  • www.planespotters.net
  • www.ryanair.com
  • www.ulc.gov.pl
  • www.wizz.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171548875

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.