PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 8, cz. 3 Szkoła - studia - doskonalenie zawodowe: problemy, propozycje, inspiracje | 291--304
Tytuł artykułu

Problemy systemów zarządzania dokonaniami

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Problems of Performance Management Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mając na uwadze, jak przedstawiono powyżej, iż PMS oferują przedsiębiorstwom szereg korzyści, z których wielu przedsiębiorstwom nie udaje się skorzystać, jako cel pracy postawiono zidentyfikowanie czynników utrudniających realizację wspomnianych korzyści. W szczególności na potrzeby pracy zdefiniowano następujące pytanie badawcze: jakich problemów mogą się spodziewać przedsiębiorstwa decydujące się na wdrożenie i korzystanie z systemów zarządzania dokonaniami? W pracy jako podstawową metodę badawczą wykorzystano przegląd krajowej i międzynarodowej literatury. Ze względu na to, że literatura krajowa jest wyjątkowo uboga w zakresie prezentacji problemów zarządzania dokonaniami, główna część prac została oparta na literaturze międzynarodowej. Ponadto, aby zaprezentowana przez autora lista potencjalnych problemów była jak najbardziej kompletna, analizom poddano również artykuły o problematyce niezwiązanej z zarządzaniem dokonaniami, ale prezentującej zdaniem autora uniwersalne kwestie, które mogą znaleźć zastosowanie w tejże tematyce. Przykładem takich prac naukowych są chociażby artykuły dotyczące wdrożeń różnych systemów.(fragment tekstu)
EN
Despite commonly disclosed in literature large number of advantages stemming from performance management systems implementations, recent articles show that a significant number of performance management systems implementations either fail or are not completed. The aim of this paper is to identify the problems which constitute barriers to successful performance systems implementation and further usage. In due course of literature revive the author identified 65 potential problems, which were next categorized into three groups: strategic (12), system (30) and HR (23). The original value of the article is to show the companies what kind of problems they can encounter during and pursuant to performance management systems implementations.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • Amaral P., Sousa R. (2009), Barriers to internal benchmarking initiatives: an empirical investigation, "Benchmarking: An International Journal", Vol. 16, nr 4.
  • Amaratunga D., Baldry D. (2002), Moving from performance measurement to performance management, "Facilities", Vol. 20, nr 5/6.
  • Antonowicz P., Skrzyniarz P. (2016), Budowa systemu informacji zarządczej versus bariery w identyfikacji wskaźników efektywności procesów (KPI), "Zarządzanie i Finanse, Journal of Management and Finance", Vol. 14, nr 4.
  • Armstrong M. (2006), Performance Management : key strategies and practical guidelines, wyd. 3, Kogan Page.
  • Banker R., Potter G., Srinivasan D. (2000), An empirical investigation of an incentive plan that includes nonfinancial performance measures, "Accounting Review", Vol. 75, nr 1.
  • Barnes D., Radnor Z. (2008), Performance measurement and performance management: the operations management perspective [w:] Thorpe R., Holloway J. (red.), Performance Management: Multidisciplinary Perspectives, Palgrave Macmillan, Basingstoke.
  • Bhat K.S., Rajashekhar J. (2009), An empirical study of barriers to TQM implementations in Indian industries, "The TQM Magazine", Vol. 21, nr 3.
  • Bourne M., Mills J., Bicheno J., Hamblin D., Wilcox M., Neely A., Platts K. (1999), Performance measurement system design: testing a process approach in manufacturing companies, "International Journal of Business Performance Measurement", Vol. 1, nr 2.
  • Bourne M., Kennerley M., Franco-Santos M. (2005), Managing through measures: a study of impact on performance, "Journal of Manufacturing Technology Management", Vol. 16, nr 4.
  • Cascio W. F. (2011), The Puzzle of Performance Management in the Multinational Enterprise, "Industrial and Organizational Psychology", nr 4.
  • De Waal A.A. (2002), The power of world-class performance management: use it, "Measuring Business Excellence", Vol. 6, nr 3.
  • De Waal A.A., Counet H. (2009), Lessons learned from performance management systems implementations, "International Journal of Productivity and Performance Management", Vol. 58, nr 4.
  • De Waal A.A., Kourtit K., Nijkamp P. (2009), The relationship between the level of completeness of a strategic performance management systems and perceived advantages and disadvantages, "International Journal of Operations & Production Management", Vol. 29, nr 12.
  • Dong I. (2008), Exploring the impact of top management support of enterprise systems implementations outcomes two cases, "Business Process Management Journal", Vol.14, nr 2.
  • Ferreira A., Otley D. (2009), The design and use of performance management systems: An extended framework for analysis, "Management Accounting Research", nr 20.
  • Gorane S.J., Kant R. (2015), Modelling the SCM implementation barriers An integrated ISM-fuzzy MICMAC approach, "Journal of Modelling in Management", Vol. 10, nr 2.
  • Grycuk A. (2010), Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) jako narzędzie doskonalenia efektywności operacyjnej firm produkcyjnych zorientowanych na lean, "Przegląd Organizacji", nr 2.
  • Korneta P. (2014), Wpływ wybranych niefinansowych wskaźników działalności przedsiębiorstw z branży transportowej na ich rentowność, "Logistyka", nr 4.
  • Lai M., Lee G. (2007), Relationships of organizational culture toward knowledge activities, "Business Process Management Journal", Vol. 13, nr 2.
  • Lebas M.J. (1995), Performance measurement and performance management, "International Journal of Production Economics", Vol. 41, nr 1.
  • Marrelli A.F. (2011), Problems and remedies in Performance Management: A Federal - Sector Perspective, "Industrial and Organizational Psychology", No. 4.
  • Momoh A., Roy R., Shehab E. (2010), Challenges in enterprise resource planning implementation: state-of-art, "Business Process Management Journal", Vol. 16, nr 4.
  • Neely A., Bourne M. (2000), Why measurement initiatives fail, "Measuring Business Excellence", Vol. 4, nr 4.
  • Nita B. (2016), Krytyka zrównoważonej karty wyników, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 442.
  • Parthiban P., Goh M. (2011), An integrated model for performance management of manufacturing units, "Benchmarking: An International Journal", Vol. 18, nr 2.
  • Perera S., Harrison G., Pool M. (1997), Customer-focused manufacturing strategy and the use of operations-based non-financial performance measures: a research note, "Accounting Organizations and Society", Vol. 22, nr 6.
  • Pulakos E.D., O'Leary R.S. (2011), Why is performance management broken?, "Industrial and Organizational Psychology", nr 4.
  • Shahin A., Mahbod M.A. (2007), Prioritization of key performance indicators. An integration of analytical hierarchy process and goal setting, "International Journal of Productivity and Performance Management", Vol. 56, nr 3.
  • Wilkes J., Yip G., Simmons K. (2011), Performance leadership: managing for flexibility, "Journal of Business Strategy", Vol. 32, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171548937

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.