PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 8, cz. 3 Szkoła - studia - doskonalenie zawodowe: problemy, propozycje, inspiracje | 305--319
Tytuł artykułu

Zarządzanie talentami w kontekście firm usługowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Talent Management in the Context of Service Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Skuteczne zarządzanie talentami opiera się głównie na planowaniu i projektowaniu ścieżek kariery, a także wdrażaniu programów rozwojowych. Ludzie traktowani są jako najcenniejszy "zasób" organizacji. To dzięki nim organizacja uzyskuje przewagę nad konkurencją. Należy jednak zwrócić uwagę, że ci sami ludzie stanowią "masę krytyczną" w każdej organizacji. Rozwój kompetencji pracowniczych stał się kluczowym działaniem kadry kierowniczej. Menedżerowie dostrzegają fakt, że pracownicy powinni się rozwijać wraz z organizacją, tworząc tak zwaną inteligentną organizację. Współczesne organizacje (oparte na wiedzy) coraz częściej potrzebują ludzi utalentowanych. Przetrwanie organizacji na dzisiejszym rynku oraz przewagę konkurencyjną mogą zapewnić pracownicy - wybitni specjaliści, osoby utalentowane, oddane firmie. Wskaźniki demograficzne przewidują kurczenie się zasobów rynku pracy. Dlatego też preferuje się zatrudnianie pracowników o największym potencjale rozwojowym.(fragment tekstu)
EN
The main purpose of the research presented in the article was the diagnosis of the talent management process in small and medium-sized companies in the Lower Silesia Voivodship. To achieve the goal, the first part of the article explains the meaning of the term "talent" in the literature of science about management. Next, on the basis of the conducted research (in two Universities) an attempt was made to answer the questions: how do companies develop talents of employees and how do they acquire talented staff? Based on the research, conclusions have been presented and can be used to improve the talent management discussed system.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
  • Akademia Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
Bibliografia
  • Antczak Z. (2010), Rozwój pracowników [w:] Listwan T. (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Antczak Z. (2006), Menedżer na przełomie XX i XXI w. funkcjonujący w organizacjach na terenie Polski, [w:] Listwan T., Witkowski S. A. (red.), Menedżer w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Bohdziewicz P. (2008), Kariery zawodowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łodź.
  • Borkowska S. (2015), Zarządzanie talentami, Difin, Warszawa.
  • Drucker P. (2011), Praktyka zarządzania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Głowacka-Stewart K. (2006), Zarządzanie talentami, raport badawczy, The Conference Board Europe, E-0011-06-RR, Warszaw.
  • Grodzicki J. (2011), Talent w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
  • Mikuła B. (2012), Zachowania organizacyjne w kontekście zarządzania wiedzą, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Krakow.
  • Moczydłowska J. (2008), Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Wydawnictwo Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa.
  • Pocztowski A. (2008), Zarządzanie talentami w organizacji, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków.
  • Rostkowski T. (2002), Kompetencje a jakość zarządzania zasobami ludzkimi [w:] Sajkiewicz A. (red.), Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, Poltext, Warszawa.
  • Wieczorek J. (2008), Efektywne zarządzanie kompetencjami. Tworzenie przewagi konkurencyjnej firmy, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171548959

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.