Warianty tytułu
Optimization of Direct Distribution and Logistics System to Individual Customers Segment
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia opartą na procesie marketingu relacyjnego propozycję metodyki służącej wyznaczeniu drożnego ilościowo a także efektywnego ekonomicznie systemu bezpośredniej dystrybucji i logistyki węgla kamiennego do segmentu odbiorców indywidualnych. W ich budowie wykorzystano programowanie liniowe, opierając się w konstrukcji modelu na kosztach logistyki węgla kamiennego, danych dotyczących występującej na polskim rynku infrastruktury kolejowej, drogowej i magazynowej oraz uwzględniając aspekty prawne. W artykule zawarto również wybrane wyniki pilotażowych badań przeprowadzonych z użyciem proponowanej metody. Prezentowane materiały mogą stanowić podstawę systemu bezpośredniego zarządzania przez firmę górniczą dystrybucją węgla w miejsca lokalizacji najwyższych wartości popytu.(abstrakt oryginalny)
This article presents, based on relationship marketing process, proposition of a methodology forming a tool to quantitatively and economically efficient direct distribution and logistics system of hard coal to individual customers segment. In its construction were used linear programming, based on hard coal logistic costs, data present on the Polish market of railway infrastructure, roads and storage and taking into account the legal aspects. It includes also selected results of pilot studies carried out using the proposed method. Presented results can form the basis of direct distribution management for hard coal to the place of location of the highest demand values.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- AGH University of Science and Technology Kraków, Poland
Bibliografia
- [1] Bogacz P.: Propozycja selektywnego systemu bezpośredniej dystrybucji i logistyki węgla kamiennego do segmentu odbiorców indywidualnych w Polsce, "Logistyka", nr 6/2014.
- [2] Bogacz P.: Analiza opłacalności prowadzenia dystrybucji bezpośredniej węgla kamiennego do segmentu odbiorców indywidualnych przez przedsiębiorstwa górnicze w Polsce, "Przegląd Górniczy", 9/2012.
- [3] Bogacz P.: Zwiększanie poziomu wpływów jako podstawa kreowania warości przedsiębiorstwa górniczego, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 639, Szczecin 2011.
- [4] Doyle P.: Marketing wartości. Felberg, Warszawa 2003.
- [5] Gawlik L., Kryzia D., Uberman R.: Koszty transportu kolejowego i samochodowego w kontekście bilansowania rynku surowców skalnych w Polsce. "Prace Naukowe Instytutu Górnictwa Politechniki Wrocławskiej" nr 136, Wrocław 2013.
- [6] Grabowska J.: Funkcjonowanie systemów informacyjnych i informatycznych stosowanych przez uczestników kanałów dystrybucji węgla, "Logistyka", 5/2013.
- [7] Grudziński Z.: Metody oceny konkurencyjności krajowego węgla kamiennego do produkcji energii elektrycznej, Wydawnictwo Instytutu Gospodarki Surowcami i Energią PAN, Kraków 2012.
- [8] https://www.kwsa.pl/sprzedaz_wegla/oferta_handlowa/ceny_wegla; 30.06.2015.
- [9] https://www.pkp-cargo.pl/pl/strefa-klienta/taryfy-i-dokumenty/; 30.06.2015.
- [10] https://www.google.pl/maps?source=tldso; 30.06.2015.
- [11] http://www.trans.eu/pl/form-new?gclid=CJ3GupDUzcYCFaXacgod_1QL2Q; 30.06.2015.
- [12] http://www.transportuj.com.pl/; 30.06.2015.
- [13] http://etransport.pl/; 30.06.2015.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171549275