PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | Kierunki rozwoju innowacji w turystyce | 60--75
Tytuł artykułu

Wykorzystanie narzędzi mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku firm turystycznych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach można zauważyć rosnącą popularność mediów społecznościowych, które przyciągają uwagę wielu firm, w tym i podmiotów działających w branży turystycznej. Dzieje się tak głównie ze względu na związane z nimi nowe możliwości komunikacji, współpracy oraz budowania relacji z interesariuszami (są nimi klienci, dostawcy oraz inne podmioty otoczenia bliższego i dalszego). Coraz popularniejsza staje się więc komunikacja marketingowa za pośrednictwem ww. mediów, gdyż jest to szybki i łatwy sposób na poinformowanie klientów o działaniach danej firmy turystycznej. Dzięki temu liczba użytkowników mediów społecznościowych wciąż rośnie, a co więcej, kolejne podmioty turystyczne uruchamiają wciąż nowe, własne internetowe serwisy społecznościowe. W niniejszym rozdziale założono, że media społecznościowe stanowią innowacyjne narzędzia marketingowe, które przyczyniają się do kreowania pozytywnego wizerunku firm turystycznych w Internecie. Zaprezentowane wyniki analiz, a także omawiane przykłady firm turystycznych potwierdzają, że narzędzia mediów społecznościowych w coraz większym stopniu wykorzystywane są jako nowe narzędzia marketingu i kreowania marki danej firmy turystycznej. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Kaplan A., Haenlein M. (2010), Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of SocialMedia, "Business Horizons", No. 53(1), s. 59-68.
  • Treadaway C., Smith M. (2011), Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Helion, Gliwice.
  • Kachniewska M. (2013), Media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnego marketingu usług hotelarskich [w:] P. Dominik (red.), Innowacyjne rozwiązania we współczesnym hotelarstwie, Wydział Turystyki i Rekreacji, AlmaMer Szkoła Wyższa w Warszawie, Warszawa.
  • Visser W. (2013), Ten Web 2.0 Trends Shaping the Future of Business, Kaleidoscope Futures Paper Series, No, 2, s. 1-6.
  • Kaznowski D. (2016), Social media - społeczny wymiar Internetu [w:] J. Królewski, P. Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, WN PWN, Warszawa.
  • Aghaei S., Nematbakhsh M.A., Farsani H.K. (2012), Evolution of the World Wide Web: from Web 1.0 to Web 4.0, "Intemational Joumal of Web & Semantic Technology", Vol. 3, s. 1-10.
  • Stopczyńska K. (2015), Wykorzystanie social media w zarządzaniu wizerunkiem marki w sytuacji kryzysowej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 875, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 41, t. 1, s. 165-176.
  • Maciąg R. (2013), Pragmatyka Internetu: Web 2.0 jako środowisko, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Kraków.
  • Liu Y., Lopez R.A. (2016), The Impact of Social Media Conversations on Consumer Brand Choices, "Marketing Letters", Vol. 27, s. 1-13.
  • Schivinski B., Dąbrowski D. (2016), The Effect of Social Media Communication on Consumer Perceptions of Brands, "Journal of Marketing Communications", Vol. 22, s. 189-214.
  • Serwisy społecznościowe - istotne źródło inspiracji przy zakupie produktów turystycznych, http://www.e-konferencje.pl/artykul/serwisy-spolecznosciowe-istotne- zrodlo-inspiracji-przy-zakupie-produktow-turystycznych/1484/ (dostęp: 12.05.2018).
  • Rutkowski M. (2013), Uwarunkowania rozwoju relacji pomiędzy wytwórcami usług turystycznych, "Współczesne Zarządzanie", nr 1, s. 79-85.
  • Olearnik J. (2016), Współczesny marketing w turystyce i jego specyfika, "Ekonomiczne Problemy Turystyki", nr 1, s. 9-20.
  • http://qchnia.pl/blog/?p=1358 (dostęp: 25.05.2018).
  • Grębosz M., Siuda D., Szymański G. (2016), Social media marketing, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • Evans L. (2011), Social media marketing: odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Helion, Gliwice.
  • Karwatka T. (2009), Efektywne i intuicyjne serwisy WWW, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171550377

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.