PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 12, cz. 2 Współczesne problemy zarządzania publicznego | 265--280
Tytuł artykułu

Uwarunkowania implementacji e-learningu do procesu doskonalenia pracowników administracji publicznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Conditions for the Implementation of E-learning into the Development Process of Public Administration Employees
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Demands imposed by life in a democratic society, as well as scientific and technical progress, make it necessary for people to constantly broaden their knowledge and develop their skills. Permanent improvement is a characteristic feature of modern public administration, which strives to meet the requirements of contemporary civil society which is based on knowledge and information. Distance education is particularly effective in the process of continuous improvement, as well as in self-education when the organisational culture is open to knowledge. The synergistic coherence between human resources management and knowledge ma- nagement is of key importance for the development of public administration. The effective- ness of the employee development process is conditioned by such factors as the efficient implementation of modern education methods, especially e-learning and m-learning. Public administration is prepared to implement distance education. It shows an inclina- tion towards blended learning, i.e. one that combines traditional and modern methods of education. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Armstrong M. (1996), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Brozdowski P., Dylico J., Leja K. (2005), Wybrane elementy zarządzania wiedzą w organizacji publicznej, "E-mentor", nr 2.
  • Clarke A. (2007), E-learning, nauka na odległość, WKŁ, Warszawa.
  • Griffin R.W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • http://www.kbn.gov.pl/cele/epolska.html, dostęp: 15.04.2018.
  • Karaś E., Piasecka-Głuszak A. (2013), Zarządzanie wiedzą - dlaczego tak ważne?, "Nauki o Zarządzaniu. Management Sciences", 4(17), UE Wrocław.
  • Kępińska-Jakubiec A., Majewski S. (2009), Efektywność systemów e-learningowych a kapitał intelektualny przedsiębiorstwa, "E-mentor", nr 2.
  • Koćwin L. (2018), Społeczeństwo cyfrowe w Polsce - strategie, plany i realia, "Repozytorium UW", Instytut Pedagogiki UW, Wrocław.
  • Koźmiński A.K., Jemielniak D. (2008), Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Lechwar M. (2006), Instytucjonalizacja zarządzania kapitałem ludzkim w jednostkach samorządu terytorialnego, "Współczesne zarządzanie", nr 2.
  • Lelek K. (2018), Zarządzanie wiedzą i potencjał społeczny organizacji w kontekście jej rozwoju, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", nr 54, Uniwersytet Rzeszowski.
  • Listwan T. (1995), Kształtowanie kadry menedżerskiej firmy, Kadry, Wrocław.
  • Listwan T. (red.) (2002), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa.
  • Mikuła B. (2006), Dostosowanie systemu zarządzania zasobami ludzkimi do wymagań zarządzania wiedzą, "E-mentor", nr 4.
  • Mikułowski W. (2006), Problemy sprawności zarządzania służbą publiczną w polskiej administracji, "Współczesne Zarządzanie", nr 1.
  • Nowina Konopka M. (2017), Europejska koncepcja E-Government w świetle wskaźników Komisji Europejskiej, "Zeszyty Prasoznawcze", t. 60, nr 2 (230), Kraków.
  • Panek G. (2012), Nowe technologie komunikacyjne a zarządzanie wiedzą w organizacjach sektora publicznego, "Komunikacja Społeczna", nr 3.
  • Skyrme D.J. (1999), Knowledge Networking. Creating the Collaborative Enterprise, Butterworth Heinemann, Oxford.
  • Stecyk A. (2008), Abc eLeraningu, Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171550597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.