Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Problems with Effectiveness of Relationship Between Client and Research Agency in Marketing Research
Języki publikacji
Abstrakty
Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na rolę, zaangażowanie i kompetencje agencji badawczej i firmy klienta w procesie badania marketingowego dla efektywności ich wzajemnych relacji. Wiedza o przebiegu procesu badawczego, zaangażowanie partnerów w poszczególne zadania, a zwłaszcza ich wzajemne stosunki w trakcie realizacji procedur badawczych stanowią najistotniejsze przesłanki efektywnej współpracy. (fragment tekstu)
An important problem is to achieve satisfactory effectiveness of cooperation in marketing research between enterprises ordering such research and research agencies. Increasing requirements connected with the range of research, quality of results and their usefulness in a decision making process often cause the difficulties in relationship between clients and agencies. What is more they are not always able to overcome them. The improvement of effectiveness of a cooperation requires more professional marketing attitude with innovation both in preparing and carrying out marketing research and also better understanding of their role in the companies. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
496--503
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Badania satysfakcji klienta, maszynopis, Łódź 2004.
- Moorman Ch., Zaltman G., Deshpande R., Relationships between Providers and Users of Marketing Research: The Dynamics of Trust within and between Organizations., "Journal of Marketing Research" 1992, vol. XXIX.
- Rejzner K., Badacz czy konsultant, prezentacja na VI Kongresie PTBRIO, Warszawa 2005.
- The Marco Polo Travelogue, ESOM AR 2002.
- Wizerunek firm badawczych, PTBRIO, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171550703