PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1107 Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej | 585--591
Tytuł artykułu

Mystery shopping jako metoda badania standardów obsługi klienta

Warianty tytułu
Mystery Shopping as a Method of Research of Customer Service Standards
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mystery shopping, metoda badań znana pod polską nazwą "tajemniczy klient", pozwala poprawiać jakość obsługi klienta oraz umożliwia racjonalne oszacowanie potrzeb szkoleniowych i wielkości inwestycji przeznaczonych na szkolenia i rozwój pracowników. (fragment tekstu)
EN
Mystery shopping is a market research method which allows to improve quality of customer service, estimate training needs and budget necessary for development of employees. One can observe increasing usage of this method in business practice but in academic literature there is still a lack of definition and description of mystery shopping methodology. This method is usually described superficially together with other kinds of marketing observations. The aim of this paper is to present the methodology of mystery shopping and try to digest the knowledge in reference to marketing research theory. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Dorman K.G., Mystery Shopping Results Can Shape Your Future, "Bank Marketing" 1994, nr 8.
  • Finn A., Kayande U., Unmasking a Phantom. A psychometric Assessment of Mystery Shopping, "Journal of Retailing" 1999, nr 2.
  • Green P., Tull D., Albaum G., Research for Marketing Decisions, Prentice-Hall 1988.
  • Hague P., Hague N., Morgan C., Badania rynkowe w praktyce, Helion 2005.
  • Holliday K., Mystery Shopping Can Illuminate Problems. Opportunities in Investment Sales, "Community Banker" 2003,nr 1.
  • Kraczla R., Mystery Shopper, nowoczesna.firma.pl, www.nf.pl.
  • Kress G., Marketing Research, Prentice-Hall 1988.
  • Leeds B., Mystery Shopping: from Novelty to Necessity, "Bank Marketing" 1995, nr 6.
  • Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, AE, Wrocław 1999.
  • Meder M., Zastosowanie metody mystery shopping w bankowości detalicznej, "Marketing i Rynek" 2005, nr 5.
  • Opolski K., Waśniewski K., Badania mystery shopping jako wsparcie zarządzania metodą CRM w bankowości, [w:] K. Opolski (red.), Monitorowanie jakości w banku, CeDeWu, Warszawa 2004.
  • Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2002.
  • Uwaga na klientów szpiegów, "Metro" 18.10.2005 r.
  • www.pp-consulting.pl.
  • www.adhoc.com.pl.
  • www.smgkrc.pl.
  • www.gfkpolonia.pl.
  • www.cbmtest.pl.
  • www.ptbrio.pl
  • www.nf.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171550727

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.