PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 3(23) Promoting Education for Sustainable Development in Higher Education = Promowanie edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w szkolnictwie wyższym | 11--20
Tytuł artykułu

Education for Sustainable Development through Teacher Training

Warianty tytułu
Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez kształcenie nauczycieli
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
!e paper is dedicated to the idea of a change project in a higher educational establishment. !e aim of the change project is to promote education for sustainable development through teacher training while including sustainable development issues in the teacher training program focusing on active learning techniques. !e paper describes actions towards the change project with concrete steps. It includes a detailed description of the five cycles of the change project together with value creation stories (immediate value, potential value, applied value, realized value, and reframing value). (original abstract)
Artykuł przedstawia projekt zmian w uczelni wyższej. Celem projektu jest promocja edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez kształcenie nauczycieli z uwzględnieniem tematyki zrównoważonego rozwoju w programie kształcenie nauczycieli, w którym szczególny nacisk kładzie się na techniki aktywnego uczenia się. Autorzy opisują działania zaplanowane w projekcie zmian, w tym poszczególne etapy. Projekt składa się z pięciu cykli oraz opisuje proces tworzenia wartości (pośredniej, potencjalnej, praktycznej, zrealizowanej i przekształcającej). (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Sumy State University, Ukraine
  • Sumy State University, Ukraine
Bibliografia
  • Aleandri G., Refrigeri L., 2014, Lifelong Education and Training of Teacher and Development of Human Capital, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 136, 542-548.
  • Annan-Diab F., Molinari C., 2017, Interdisciplinarity: Practical approach to advancing education for sustainability and for the Sustainable Development Goals, The International Journal of Management Education, doi: 10.1016/j.ijme.2017.03.006.
  • Buchberger F., Campos B.P., Kallos D., Stephenson J., 2000, Green Paper on Teacher Education in Europe. Thematic Network on Teacher Education, Thematic Network on Teacher Education in Europe, Umea: Umea University.
  • Ciraso A., 2012, An evaluation of the effectiveness of teacher training: some results from a study on the transfer factors of teacher training in Barcelona area, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 1776-1780.
  • Ebers A., Joller L., Kostyuchenko N., Smolennikov D., 2017, Innovative Green Teaching: a Primer of Innovative Teaching Techniques of Environmental and Energy Topics, St. Gallen: University of St. Gallen.
  • Kostyuchenko N., 2017a, IdeaLab as a Place for Creativity in Sumy State University, Ukraine, The Learning Teacher Magazine, 2, 16-17.
  • Kostyuchenko N., 2017b, Teacher Training in Active Learning Techniques as a Pace for Changes at Sumy State University, The Learning Teacher Magazine, 4, 19-21.
  • Kostyuchenko N., Smolennikov D., 2016, Active Teaching Methods in Education for Sustainability as Applied in Good Practices of Local Communities, Studia Periegetica, 1(15), 145-158.
  • Major L., Namestovski Ž., Horák R., Bagány Á., Krekić V., 2017, Teach it to sustain it! Environmental attitudes of Hungarian teacher training students in Serbia, Journal of Cleaner Production, doi: 10.1016/j.jclepro.2017.03.163.
  • Mogren A., Gericke N., Scherp H.-A., 2018, Whole school approaches to education for sustainable development: a model that links to school improvement, Environmental Education Research, doi: 10.1080/13504622.2018.1455074.
  • Nasibulina A., 2015, Education for Sustainable Development and Environmental Ethics, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 214, 1077-1082.
  • Serdenciuc N.L., 2013, Competency-Based Education - Implications on Teachers' Training, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 76, 754-758.
  • Sinakou E., Boeve-de Pauw J., Goossens M., Petegem P. van, 2018, Academics in the field of Education for Sustainable Development: Their conceptions of sustainable development, Journal of Cleaner Production, doi: 10.1016/j.jclepro.2018.02.279.
  • Wenger E., Trayner B., Laat M. de, 2011, Promoting and assessing value creation in communities and networks: a conceptual framework, Netherlands: Ruud de Moor Centrum.
  • www.17goals.org/quiz-level-1/ [access: 20.05.2018].
  • www.kobzarenko.com.ua/about_en.html [access: 20.05.2018].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171551067

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.