PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 2, cz. 1 Marketing turystyczny | 163--173
Tytuł artykułu

Conducting Tourism Products' Sale on Business to Business Market

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to verify the hypothesis that personal sale is a tool the usage of which can measurably contribute to the success in conducting commercial activities on the tourism industrial market. The author also verifies assumptions about the complexity of this tool and lack of simplicity in its usage. Introduction to considerations is an approximation of the characteristics of potential recipients of products offered by tourism enterprises on b2b market. The article was prepared based on library query as well as results of research carried out in the form of a personal, informal interview with representatives of tourism companies' managerial personnel offering their products on the industrial market. (original abstract)
Rocznik
Strony
163--173
Opis fizyczny
Twórcy
  • Częstochowa University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Baldwin P.D. (2005), Federal land management agencies, Novinka Books, New York.
  • Bennett P.D. (1992), Marketing, McGraw-Hill, International edition.
  • Boćkowski L.E. (1997), Reguła powrotu. Podręcznik skutecznego sprzedawania, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Bovee C.L., Thill J.V. (1993), Marketing, International edition.
  • Cant M.C., Heerden van C.H. (2006), Personal Selling, Juta Academic.
  • Cox R., Brittain P. (2000), Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa.
  • Dwyer F.R., Tanner Jr. J.F. (2009), Business Marketing. Connecting Strategy. Relationships and Learning, McGraw-Hill, International Edition.
  • Fonfara K. (1999), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Futrell C. (2004), Nowoczesne techniki sprzedaży. Metody prezentacji, profesjonalna obsługa, relacje z klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Garbarski L. (1998), Zachowania nabywców, PWE, Warszawa.
  • Jolly A. (2003), The European business handbook, Kogan Page Ltd., London, Sterling.
  • Kałąźna-Drewińska U. (2006), Negocjacje w biznesie. Kluczowe problemy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kotler P. (2005), Marketing, REBIS, Poznań.
  • Lyon D.W., Lumpkin G.T., Dess G.G. (2000), Enhancing entrepreneurial orientation research: operationalizing and measuring a key strategic decision making process, "Journal of Management", no. 26.
  • McCorman D. (1995), Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław.
  • Michalski E. (2004), Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H. (1996), Podstawy marketingu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Nęcki Z. (2000), Negocjacje w biznesie, ANTYKAWA, Kraków.
  • Pride W.M., Ferrel O.C. (2008), Marketing. 2008 edition, Houghton Mifflin Company, New York.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W. (1998), Marketing, Pierwsza Polska Edycja, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Schenk G. (2001), Profesjonalny sprzedawca. Jak budować trwałe więzi z klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Stańczyk-Hugiet E. (2011), Metodyka przygotowania pracy doktorskiej - wybrane zagadnienia [in:] Perechuda K. (ed.), Zasady przygotowania pracy badawczej przez doktorantów, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Urbaniak M. (1999), Marketing przemysłowy, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa.
  • Zielińska-Głębocka A. (2012), Współczesna gospodarka światowa. Przemiany, innowacje, kryzysy, rozwiązania regionalne, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171551447

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.