PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | 28 | z. 2 | 49--55
Tytuł artykułu

Możliwości wykorzystania serwisu TripAdvisor jako źródła danych na etapie ich gromadzenia w planowaniu rozwoju turystyki w skali lokalnej

Warianty tytułu
Tripadvisor as a Source of Data in the Planning Process of Tourism Development on a Local Scale
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy serwisy społecznościowe mogą być efektywnym źródłem danych, przydatnych w kontekście planowania turystyki w skali lokalnej. W pierwszej części artykułu opisano, jaką rolę pełnią media społecznościowe w przemyśle turystycznym, zawarto syntetyczne omówienie najczęściej pojawiających się tematów badań związanych z wykorzystaniem MS w turystyce, a także scharakteryzowano serwis społecznościowy TripAdvisor, będący przedmiotem badania. W drugiej części przedstawiono wyniki przeprowadzonego z wykorzystaniem serwisu badania, którym objęto odpowiednio po 30 najpopularniejszych hoteli, restauracji oraz atrakcji turystycznych w Poznaniu. Rezultaty badania przedstawiono za pomocą pięciu map wynikowych. Rezultaty opatrzone są komentarzem na temat zagrożeń, z którymi związana jest analiza danych tego typu, a także możliwych przyszłych kierunków badań. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to answer the question of whether social networking sites can be an effective source of data, useful in the context of local tourism planning. The first part of the article contains a presentation of the role of social media in the tourism industry, a synthetic discussion of the most common topics of research related to the use of social media in tourism, and also characteristic of the TripAdvisor social network, which is the subject of the study. The second part presents the results of a study conducted using the website, covering the 30 most popular hotels, restaurants and tourist attractions in Poznan. The results contain a comment about the risks associated with the analysis of this type of data, as well as possible future directions of research. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
28
Numer
Strony
49--55
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Ayeh J.K., Au N., Law R., 2013, "Do we believe in Trip Advisor?" Examining credibility perceptions and online travelers' attitude toward using User-Generated Content, Journal of Travel Research, 52 (4), pp. 437-452.
  • Banerjee S., Chua A.Y.K., 2013, Reliability of reviews on the internet: The case of TripAdvisor, World Congress on Engineering and Computer Science, San Francisco.
  • Berthon P.R. Et Al., 2012, Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy, Business Horizons, 55 (3), pp. 261-271.
  • Brzeziński S., Jasiński M., 2014, Media społecznościowe w marketingu terytorialnym polskich miast, Marketing i Rynek, 3, pp. 9-17.
  • Chan N.L., Guillet B.D., 2011, Investigation of social media marketing: How does the hotel industry in Hong Kong perform in marketing on social media websites?, Journal of Travel & Tourism Marketing, 28 (4), pp. 345-368.
  • Fotis J., Buhalis D., Rossides N., 2012, Social media use and impact during the holiday travel planning process, Paper presented at the 19th international conference on information and communication technologies in travel and tourism (ENTER), Jan 25-27, 2012, Helsingborg, Sweden.
  • Hays S., Page S.J., Buhalis D., 2013, Social media as a destination marketing tool: its use by national tourism organisations, Current Issues in Tourism, 16 (3), pp. 211-239.
  • Howe J., 2009, Crowdsourcing: Why the power of the crowd is driving the future of business, Three Rivers Press, Nowy Jork.
  • Kaplan A.M., Haenlein M., 2010, Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, 53 (1), pp. 59-68.
  • Kruczek Z., 2016a, Frekwencja w polskich atrakcjach turystycznych. Problemy oceny liczby odwiedzających, Ekonomiczne Problemy Turystyki, 35 (January), pp. 25-35, https://doi.org/10.18276/ept.2016.3.35-02.
  • Kruczek Z., 2016b, Frekwencja w atrakcjach turystycznych w latach 2011-2015, Polska Organizacja Turystyczna, Kraków-Warszawa.
  • Kwok L., Yu B., 2013, Spreading social media messages on Facebook, Cornell Hospitality Quarterly, 54 (1), pp. 84-94.
  • Liu Z., Siguaw J.A., Enz C.A., 2008, Using tourist travel habits and preferences to assess strategic destination positioning: The case of Costa Rica, Cornell Hospitality Quarterly, 49 (3), pp. 258-281.
  • Mcafee A., Brynjolfsson E., 2012, Big data: The management revolution, Harvard Business Review, 90 (10), pp. 61-67.
  • Miguéns J., Baggio R., Costa C., 2008, Social media and tourism destinations: TripAdvisor case study, Advances in Tourism Research, 26 (28), pp. 26-28.
  • Munar A.M., Jacobsen J.K.S., 2014, Motivations for sharing tourism experiences through social media, Tourism Management, 43, pp. 46-54.
  • O'reilly T., 2005, What is Web 2.0, O'Reilly Media, https://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html.
  • Phillips P., Moutinho L., 2014, Critical review of strategic planning research in hospitality and tourism, Annals of Tourism Research, 48, pp. 96-120.
  • Polańska K., Wassilew A., 2015, Analizy big data w serwisach społecznościowych, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 44 (4), pp. 117-128.
  • Pudełko M., 2017, Prawdziwa historia Internetu (3rd ed.), Itstart, Warszawa.
  • Szromnik A., 2012, Marketing terytorialny, http://images.iformat.pl/195911E5EB/84EC0342-6DCD-4477-84F9-1BB7324257A8.pdf.
  • Tripadvisor, 2018, Dochodzenie: kara więzienia za zamieszczanie fałszywych recenzji, https://pl.tripadvisor.com/TripAdvisorInsights/w4237.
  • UNWTO, 2017, Tourism Highlights 2017 Edition, https://www.eunwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419029.
  • Xiang Z., Gretzel U., 2010, Role of social media in online travel information search, Tourism Management, 31 (2), pp. 179-188.
  • Zajadacz A., 2017, Media społecznościowe w procesie planowania rozwoju turystyki w skali regionalnej, Ekonomiczne Problemy Turystyki, 1 (37), pp. 127-146.
  • https://www.alexa.com/siteinfo/tripadvisor.com.
  • https://www.alexa.com/siteinfo/yelp.com.
  • https://www.tripadvisor.com.
  • https://www.tripadvisor.mediaroom.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171551455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.