PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 1, cz. 2 Zarządzanie restrukturyzacją Rozwój i efektywność w obliczu zmian | 189--201
Tytuł artykułu

Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y wobec byłych pracodawców

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Expectations of Y Generation Representatives Towards Former Employers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecny rynek pracy niewątpliwe utracił swoją stabilność i przestał być przewidywalny. U podłoża tej sytuacji leży m.in. zmiana demograficzna, której wynikiem jest ogólny wzrost zatrudnienia przedstawicieli pokolenia Y, uważanego za najbardziej mobilne i elastyczne pokolenie ze wszystkich generacji obecnych dotychczas na rynku pracy. (...) Wyzwaniem dla organizacji funkcjonujących w ramach otwartej gospodarki, staje się więc nie tylko pozyskanie i utrzymanie odpowiednich pracowników [2017 Talent Trends Report], ale i umiejętne wykorzystywanie doświadczeń, które pracownik zdobywa w innych organizacjach. Celowe i świadome kształtowanie relacji z byłymi pracownikami pociąga za sobą konieczność poznania ich potrzeb i oczekiwań względem tychże relacji oraz byłego pracodawcy. Celem artykułu jest zaprezentowanie oczekiwań byłych pracowników - przedstawicieli pokolenia Y - wobec byłych pracodawców. (fragment tekstu)
EN
Mobility and flexibility of the employees from the Millenium generation, which increasingly represented on the labor market, cause that these employees more often decide to change their place of work, employer or even profession. Employers must therefore face another challenge - shaping relationships with employees which leaving the organization. The article presents the expectations of Millenium generation towards former employers from the perspective of shaping relations after leaving the organization. Own research, presented in the paper, was carried out using the CAWI online survey on a sample of 205 former employees. They prove, among others, that young employees are willing to maintain relations with former employers, expecting that employers will accept their decisions to leave the organization and will be supporting former employees in the development of their careers. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • 2017 Talent Trends Report, Randstad Sourceright [online], https://www.randstadsourceright. com/content/2016-talent-trends-report/, dostęp: 01.05.2017.
  • Caraher L. (2017), The Boomerang Principle. Inspire Lifetime Loyality from Your Employees, Routledge, Nowy Jork.
  • Clowes S. (2016), Employment: Global Best Practice: Alumni networks allow ex-staff to still work for a company, "The Financial Times" [online], https://www.ft.com/content/616e4508-d0b2-11e- 5-92a1c5e23ef99c77, dostęp: 12.03.2017.
  • Crosgrove D.M., Ariss S., Nigem K., Wedding D.K. (2016), Workplace Drug Screening: How to Prevent it from Driving Away Millennial Employees, "Journal of Leadership, Accountability and Ethics", vol. 13(2), ss. 114-122.
  • Deloitte University Press (2017), Trendy HR 2017. Zmiana zasad w erze cyfryzacji [online], https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/human-capital/articles/raport-trendy-hr-2017. html?id=pl 2sm 3fb 4dcom_share 5awa 6dcom human_capital, dostęp: 12.05.2017.
  • DeVaney S.A. (2015), Understanding the Millennial Generation, "Journal Of Financial Service Professionals", Listopad, ss. 11-14.
  • Gajda J. (2017), Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Z wobec pracy zawodowej i pracodawcy, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Współczesna ekonomia a rozwój zrównoważony", nr 491, ss. 158-171.
  • Galbraith Q., Smith S.D. (2012), Motivating Millenials: Improving Practices in Recruiting, Retaining, and Motivating Younger Library Staff, "The Journal of Academic Librarianship", vol. 38, no. 3, ss. 135-144.
  • Gwarek A., Samitowska W., Smoguła M. (2014), Zderzenie pokoleń a rynek pracy, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług. Rola kapitału ludzkiego w rozwoju społeczno-gospodarczym regionu", nr 114, ss. 127-142.
  • Hershatter A., Epstein M. (2010), Millennials and the World of Work: An Organization and Management Perspective, "Journal of business and psychology", 25, ss. 211-223.
  • Hoffman R., Casnocha B., Yeh Ch. (2014), The Alliance: Managing Talent in the Networked Age, Kindle Edition, Harvard Business Review Press, Boston, Massachusetts.
  • Hom P.W., Tsui A.S., Wu J.B., Lee T.W., Zhang A.Y., Fu P.P., Li L. (2009), Explaining employment relationships with social exchange and job embeddedness, "Journal of Applied Psychology", vol. 94(2), marzec, ss. 277-297.
  • Kaczyńska M., Kałuziak K., Stankiewicz-Mróz A. (2015), Motywowanie pozapłacowe jako czynnik budowania zaangażowania pracowników z pokolenia Y, "Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie", Politechnika Łódzka, z. 60, nr 1200, ss. 61-79.
  • Keeling S. (2003), Advising the Millennial Generation, "NACADA Journal", vol. 23 (1&2), wiosna-jesień, ss. 30-36.
  • Koc J. (2015), Pokolenie Y zdominuje rynek za dziesięć lat. Czy firmy są na to gotowe? [online], http://www.pulshr.pl/zarzadzanie/pokolenie-y-zdominuje-rynek-za-dziesiec-lat-czy-firmy-sana-togotowe,24937.html, dostęp: 15.02.2017.
  • Kroenke A. (2015), Pokolenie X, Y, Z w organizacji, "Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i Zarządzanie", nr 1202, z. 61, ss. 91-104.
  • Lightspeedresearch (2017), Two in three Millennials would give up social media if everyone at their company recycled [online], http://www.lightspeedresearch.com/two-three-millennials-give-social-media-everyone-company-recycled/, dostęp: 11.11.2017.
  • Mazur-Wierzbicka E. (2016), Pokolenie Y - liderzy jutra: analiza komparatywna Polska versus inne kraje Europy Środkowej, "Studia i Prace WNEiZ US", nr 4, t. 1, Zarządzanie, ss. 169-181.
  • Moczydłowska J.M. (2013), Zarządzanie relacjami z pracownikami (ZRzP) - nowe spojrzenie na relacje organizacji z pracownikami, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Wydawnictwo SAN, t. XIV, z. 12, cz. II, ss. 33-42.
  • Ng E.S.W., Schweitzer L., Lyons S.T. (2010), New Generation, Great Expectations: A Field Study of the Millennial Generation, "Journal of Business and Psychology", 25, ss. 281-292.
  • Nolan L.S. (2015), The Roar of Millennials: Retaining Top Talent in the Workplace, Journal of Leadership, "Accountability and Ethics", vol. 12(5), ss. 69-75.
  • Raines C. (2012), Managing Millennials, "Public Administration Quarterly", 40(3), ss. 412-428.
  • Stachowska S. (2012), Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y wobec pracy i pracodawcy, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 2, ss. 33-56.
  • Stosik A., Leśniewska A. (2015), Innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu zasobami ludzkimi -perspektywa adaptacji i różnic pokoleniowych, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania", nr 39, t. 3, Zarządzanie, ss. 183-196.
  • Tittenbrun J. (1981), Teoria wymiany społecznej George'a C. Homansa, "Ruch Prawniczy, Ekonomiczna i Socjologiczny", z. 2, ss. 187-203.
  • Wojtaszczyk K. (2016), Przynależność generacyjna jako determinanta postaw wobec pracy. Stereotypy a rzeczywistość, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów", 1(39), ss. 29-40.
  • Zając M. (2014), Znaczenie różnorodności wiekowej pracowników w kontekście wybranych obszarów zarządzania wiedzą w organizacji, "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie", nr 15, ss. 25-36.
  • Бутенко О. (2007), Эпоха постзанятости [online], http://butenko.blogspot.com/, dostęp: 1.03.2016.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171551615

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.