PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 369 | 184--194
Tytuł artykułu

Zaangażowanie centrów usług wspólnych i robotyki w procesy księgowe

Autorzy
Warianty tytułu
The Involvement of Shared Service Centers and Robotics Solutions in Accounting Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł stanowi wyłącznie zarys wykorzystania potencjału centrów usług wspólnych i robotyki w celu wspierania procesów księgowych przedsiębiorstw. W artykule przybliżona została istota tworzenia centrów oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w standaryzacji i automatyzacji wybranych procesów. Opisano także wyzwania, jakie stoją przed przedsiębiorstwami w trakcie wdrażania zaawansowanych technologii, ewentualne bariery i potencjalne korzyści. W celu identyfikacji omawianej w artykule problematyki wykorzystano następujące metody badawcze pozwalające m.in. na ocenę stanu wiedzy teoretycznej oraz doświadczeń w zakresie omawianej tematyki: oprócz literatury naukowej korzystano także z raportów opublikowanych przez liczące się firmy doradcze. W celu weryfikacji dostępnych materiałów wykorzystano metody analizy oraz syntezy.(abstrakt oryginalny)
EN
This article constitutes a mere portion of the potential of SCCs and robotics in fostering company's accounting processes. The article provides insight into the essence of creating such centers and using state of the art technologies of standardization and automation of particular processes. It also describes the challenges that enterprises may have to face in connection with implementing advances technologies, potential barriers and opportunities. In order to identify the issue discussed in the article, the following research methods were used, allowing, among others for the assessment of the state of theoretical knowledge and experience in the subject matter discussed. In addition to the scientific literature, reports published by major consulting companies were also used. In order to verify available materials, analysis and synthesis methods were used.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
184--194
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Banachowicz E. (2008), Centra usług wspólnych. Stan obecny i perspektywy rozwojowe [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług: outsourcing, offshoring i shared services centers, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Bondarouk T. (ed.) (2014), Shared Services as a New Organizational Form, Emerald Group Publishing Limited, Bingley.
  • Chilimoniuk-Przeździecka E. (2018), Offshoring we współczesnej gospodarce światowej, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • Ciesielska D. (2009), Offshoring usług, wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Garber J. (2018), International Economics, 7th edition, Pearson, Edinburgh Gate.
  • Global Shared Services 2017 Survey Report (2017), Deloitte, https://www2.deloitte.com (dostęp: 20.03.2018).
  • Malik R. (2016), Lokalizacja w offshoringu usług, CeDeWu, Warszawa.
  • Heiduk G., Radło M.J., Lijuan Z. (2011), Off-shoring and Outsourcing in the Banking Sector: Evidence from Poland and China, Warsaw School of Economics - Publishing, Warsaw.
  • Łoś-Strychowska E. (2008), Centrum usług wspólnych - magia, mit, konieczność (na przykładzie centrów usług finansowo-księgowych) [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług: outsourcing, offshoring i shared services centers, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Nadchodzą roboty. Dlaczego planowanie decyduje o sukcesie bądź rozczarowaniu (2018), EY, https://www.ey.com/ (dostęp: 20.09.2018).
  • Pniewski K. (2008), Od decyzji do implementacji: Praktyczne aspekty budowy centrum usług księgowych [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług: outsourcing, offshoring i shared services centers, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Rogers S., Stewart S.D. (2005), Finance Shared Services and Outsourcing Magical, Mythical or Mundane?, IBM Institute for Business Value, USA.
  • Smyczek S., Matysiewicz J. (eds.) (2015), Global Business Toward New Paradigm in the Time of Crisis, Publishing House of University of Economics in Katowice, Katowice.
  • Szymaniak A. (red.) (2008), Globalizacja usług: outsourcing, offshoring i shared services centers, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Zorska A. (2008), Outsourcing i przenoszenie usług w dobie globalizacji i informatyzacji [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług: outsourcing, offshoring i shared services centers, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • [www 1] https://www.pwc.com/us/peoplestrategies (dostęp: 18.03.2018).
  • [www 2] https://www.pwc.co.uk/automation (dostęp: 18.03.2018).
  • [www 3] https://www.pwc.be/en/services/tax/indirect-tax/compliance-process-improve ment/vies-vat-number-check.html (dostęp: 18.03.2018).
  • [www 4] https://www.pwc.pl/pl/artykuly/2017/automatyzacja-procesow-przygotuje-firme -na-wyzwania-przyszlosci.html (dostęp: 18.03.2018).
  • [www 5] https://www.microsoftdynamicserp.pl/ (dostęp: 20.03.2018).
  • [www 6] http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ (dostęp: 20.03.2018).
  • [www 7] https://msdn.microsoft.com/en-us/vba/vba-excel (dostęp: 18.03.2018).
  • [www 8] https://home.kpmg.com/pl/pl/home/insights/2017/01/rewolucja-robotow-pawel -rychlik.html (dostęp: 20.09.2018).
  • [www 9] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/technology-media-and-telecommunica tions/articles/raport-o-robotyce.html (dostęp: 20.09.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171551637

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.