PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | Public relations w przestrzeni publicznej | 17--34
Tytuł artykułu

Budowanie wizerunku pracodawcy - idea, metody i narzędzia

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wizerunek organizacji według klasycznej definicji Davida Bernsteina [1984] jest wypadkową doświadczenia, przekonań, uczuć, wiedzy i wrażeń, jakie ludzie (odbiorcy) mają o danej organizacji czy osobie [Hatch, Schultz, 1997, s. 359], W definicjach wizerunku podkreślany jest fakt, że jest to pewien obraz powstały jako rezultat procesów kognitywnych zachodzących w umysłach ludzi [Grunig, 2006], Dlatego proces budowania wizerunku oraz narzędzia wykorzystywane do jego kreowania są związane z procesami poznawczymi jednostki, podlegają prawidłowościom psychologii poznawczej i społecznej, co jest w szczególny sposób wykorzystywane w praktyce. Prawdopodobnie z tego powodu zarówno termin "wizerunek", jak i proces jego budowania wzbudzają tak wiele kontrowersji wśród badaczy [Christensen, Askegaard, 2001]. (...)Celem rozdziału jest próba określenia zakresu pojęciowego terminu "employer branding" w porównaniu do terminu "wizerunek", wskazania obszarów, którymi ta stosunkowo nowa dziedzina się zajmuje, a także omówienie specyficznych dla niej metod i narzędzi wykorzystywanych w praktyce. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Adamus-Matuszyńska A. (2009), Budowanie wizerunku radnego [w:] A. Adamus-Matuszyńska (red.), Budowanie społeczności lokalnej. Jak rozwijać trwale relacje pomiędzy samorządem a jego społecznym otoczeniem? Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Adamus-Matuszyńska A. (2014), Strategia społecznej odpowiedzialności a praktyka public relations, "Stadia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 185, s. 106-117.
  • Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M. (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł. Zysk i S-ka, Poznań.
  • Austen A., Kwiecińska-Bożek L. (2016), Wizerunek i kultura organizacyjna podmiotów leczniczych [w:] A. Adamus-Matuszyńska (red.), Public relations w perspektywie naukowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice.
  • Backhaus K., Tikoo S. (2004), Conceptualizing and Researching Employer Branding, "Career Development International", Vol. 9, No. 5, s. 501-517.
  • Barrow S., Mosley R. (2005), The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work, John Wiley & Sons, New York.
  • Bernstein D. (1984), Company Image and Reality. A Critiąue of Corporate Communications, Holt Rinehart and Winston, New York.
  • Berthon P., Ewing M., Lian Hali L. (2005), Captivating Company: Dimensions of Attractiveness in Employer Branding, "International Journal of Advertising", Vol. 24, No. 2, s. 151-172.
  • Botha A., Bussin M., de Swardt L. (2011), An Employer Brand Predictive Model for Talent Attraction and Retention. SA Journal of Humań Resource Management/SA Tydskrif vir Menslikehulpbronbestuur, Vol, 9, No. 1, Art.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171551743

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.