PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 10, cz. 2 Finansowe i organizacyjne aspekty kooperacji nauki i lokalnej przedsiębiorczości - wymiar teoretyczny i praktyczny | 291--300
Tytuł artykułu

Rozwój przedsiębiorstw a nowe modele biznesowe oparte na technologiach informacyjno-komunikacyjnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Development and New Business Models Based on Information and Communication Technologies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Companies in the 21st century face a choice of different business models, combining both, the assumptions of the traditional operating conditions, and modern technologies like the Internet and other web tools. The growing popularity of such applications and Web services, as Uber, Airbnb or YouTube made it possible that the e-business models implemented by the aforementioned services are used by other traditional entities (the so-called brick and mortar), as well as companies and services using various Internet tools (so-called click and mortar) and also the so-called "pure" Internet entities (pure play model). The aim of the work is the charac-teristics of uberization and airbnbization, which have an impact on the development of enter-prises including the local ones and are carried out using new communication and information technologies. The analyzed trends also take the form of business and e-business models for different companiesas. As a result, uberization and airbnbization are one of many trends that have emerged in the economy. They may be some kind of tools in business, concerning for example work or employment. They may also concern the business itself and then require a modern technology, a change in the business model of the enterprise, but also an exploration of the structure of the market, information about customers' preferences and their attitude to the relationship company the third parties' consumer, the so called intermediary platforms.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Afuah A., Tucci C.L. (2003), Biznes internetowy strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Avilés-Santiago M. (2014), Puerto Rican Soldiers and Second-Class Citizenship: Representations in Media, Palgrave Macmillan, New York.
  • Carollo F. (2016), Same Day Delivery and Other E-Commerce Trends for 2017, "Dropoff", [online] https://www.dropoff.com/blog/same-day-delivery-and-other-e-commerce-trends-for-2017, dostęp: 02.09.2018.
  • Chandler D., Munday R. (2016), A Dictionary of Social Media, Oxford University Press, Oxford.
  • ECommerce Trend Focus: Snapchat-Ization of Consumer Shopping Experiences (2017), "MPO Global", [online] https://mpoglobal.com/ecommerce-trends-focus-snapchat-ization-consumer-shopping-experiences/, dostęp: 04.09.2018.
  • Fisher D. (2013), News or Noise: The Googlization of Humankind, "SignatureFD", [online] https:// www.signaturefd.com/news-or-noise-the-googlization-of-humankind/, dostęp: 03.09.2018.
  • Garcés-Conejos Blitvich P. (2010), Handbook of Research on Discourse Behavior and Digital Communication: Language Structures and Social Interaction, University of North Carolina at Charlotte, Charlotte.
  • Hall G. (2016), The Uberfication of the University, University of Minnesota Press, Minneapolis.
  • Han S. (2012), Web 2.0, Routledge, New York.
  • Keen A. (2007), Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, Wydawnictwa Akademickie i Profesjo-nalne, Warszawa.
  • Lakomy M. (2013), Demokracja 2.0. Interakcja polityczna w nowych mediach, Akademia Ignatianum, Wydawnictwo WAM, Kraków.
  • Lowndes S. (2016), The DIY Movement in Art, Music and Publishing: Subjugated Knowledges, Routledge, London - New York.
  • Nojszewski D. (2006), Przegląd modeli e-biznesowych (cz. 1), "e-Mentor", nr 5(17).
  • Mikhalkina T., Cabantous L. (2015), Business Model Innovation: How Iconic Business Models Emerge, "Academy of Management Annual Meeting Proceedings", vol. 33, no. 1.
  • Padmanaban R. (2016), The Importance of a Dynamic and Open Culture in the Workplace, "Tech-Well Insights", [online] https://www.techwell.com/techwell-insights/2016/11/ importance-dy-namic-and-open-culture-workplace, dostęp: 02.09.2018.
  • Schneider H. (2017a), Creative Destruction and the Sharing Economy: Uber as Disruptive Innova-tion, Edward Elgar Publishing, Cheltenham.
  • Schneider H. (2017b), Uber: Innovation in Society, Springer International Publishing Macmillan, Cham.
  • Stępnicka N. (2017a), On-Demand Economy vs. szanse i zagrożenia bezpieczeństwa ekonomicznego, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. 18, z. 9, cz. 1.
  • Stępnicka N. (2017b), Wpływ Ubera i uberyzacji na rynek pracy i zarządzanie różnorodnością, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. 8, z. 9, cz. 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171551861

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.