PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | Public relations w przestrzeni publicznej | 63--73
Tytuł artykułu

Employer branding jako potrzeba strategicznego zarządzania wartością i wizerunkiem przedsiębiorstwa w sektorze ekonomii społecznej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W celu osiągnięcia wieloperspektywicznego obrazu employer brandingu autorki niniejszego tekstu omawiają poszczególne zależności budowania wizerunku przedsiębiorstwa w sektorze ekonomii społecznej, co wprowadza wieloaspektowość omawianego zjawiska i może być stymulatorem do dalszych, bardziej złożonych badań. Prezentowany rozdział ma głównie charakter poznawczy, a przedstawione tu treści dotyczą obszarów działania strategii wizerunkowych, zależności pomiędzy poszczególnymi czynnikami procesu oraz ich znaczenia z perspektywy podmiotów ekonomii społecznej z wykorzystaniem przykładu spółdzielni Mondragon. Aspekt budowania wizerunku pracodawcy w podmiotach ekonomii społecznej jest istotnym przedmiotem badań z racji charakteru przedsiębiorstw społecznych i ich roli społecznej, co wpływa zarówno na wewnętrzne, jak i zewnętrzne środowisko przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Mondragon Innovation & Knowledge (MIK), Spain
  • Mondragon Innovation & Knowledge (MIK), Spain
Bibliografia
  • Alzola I. (2014), The Financing of Mondragon Cooperatives: A Legał Analysis [w:] T. Mazzarol, S. Reboud, E. Mamouni Limnios, D. Clark (eds.), Research Handbook on Sustainable Cooperative Enterprise. Case Studies of Organizational Resilience in the Cooperative Business Model, Edward Elgar Pubłishing Limited, Cheltenham, Northampton.
  • Arando S., Gago M., Kato T" Jones D.C., Freundlich F. (2010), Assesing Mondragon: Stability A Managed Change in the Face of Globalization, William Davidson Institute Working Paper No. 1003, doi: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1726449 (dostęp: 10.09.2016).
  • Dyduch W. (2001), Kapitał społeczny organizacji pożywką dla przedsiębiorczości i innowacyjności, materiały pokonferencyjne.
  • Frączkiewicz-Wronka A., Wronka M" Tkacz M., Arando S. (2016), O potrzebie wprowadzania zarządzania strategicznego do podmiotów ekonomii społecznej. Percepcja ryzyka w działalności przedsiębiorstw społecznych, Konferencja Polityki Społecznej, 18-19.04.2016, Olsztyn.
  • Gadomska-Lila K. (2013), Budowanie wizerunku pracodawcy a sprawność zarządzania zasobami ludzkimi, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty", nr 4(30), s. 57-69.
  • Jezierska J, (2013), Employer branding po sąsiedzku, czyli jak buduje się wizerunek w toruńskiej korporacji Neuca Sa za pomocą A1SEC, "Zarządzanie XL-Zeszyt", nr 413, Toruń, s. 289-301, doi:http://dx.doi.oi^/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.024 (dostęp: 10.09.2016).
  • Komisja Europejska (2015), A Map of Social Enterprises and Their Eco-Systems in Europę. Synthesis Report, Publications Office of the European Union, Luxemburg.
  • Kozłowski M. (2012), Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Kwaśnicki W. (2005), Ekonomia (gospodarka) społeczna, Instytut Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław.
  • Lafuente J.L., Freundlich F. (2012), The Mondragon C.ooperatiye Experience, Humanity at Work, https://www.managementexchange.com/story/mondragon-cooperative- experience-humanity-work (dostęp: 9.07.2018).
  • Libertowska A. (2014), Kapitał społeczny w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa. Wybrane aspekty, "Economics and Management", No. 2, s. 85-96.
  • Molenda M. (2009), Employer Branding jako nowe narządzie budowania przedsiębiorstw, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 50, s. 304-310.
  • Morris D. (1992), The Mondragon System Cooperation at Work, Institute for Local Reliance and Infinity, Washington-Mjnneapolis.
  • Pieńkowska D. (2004), Ekonomia społeczna - podstawowe informacje, http://wiado mosci.ngo.pl/wiadomosc/83813.html (dostęp: 2.07.2018).
  • Przygodzki Z. (2004), Znaczenie kapitału społecznego w rozwoju [w:] A. Jewtuchowicz (red.), Wiedza, innowacyjność, przedsiębiorczość a rozwój regionów. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Stachowiak S., Zielińska A. (2013), Budowanie zewnętrznego wizerunku pracodawcy z wyboru na przykładzie banku City Handlowy, "Zarządzanie i Finanse", nr 1(1), s. 593-605.
  • Tkacz M., Arando S., Pacut A. (2015), Cooperative Response to Societal and Market Challenges - The Motives and Stages of Development of Mondragon Cooperatiye Model. A Case Study, "Ekonomia Społeczna", nr 2, s. 69-84.
  • Wojtaszczyk K. (2012), Employer branding, czyli zarządzenia marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171551985

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.