PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 27/2, 3/2018 | 167--173
Tytuł artykułu

Diffusion of Innovation as a Consequence of Utilization of EU Funds by Companies

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article points to diffusion of innovation as a consequence of popularization and dissemination of the results of projects implemented with the help of the Structural Funds. Attention has been paid to the progressive nature of the diffusion process. It is a kind of transformation that contributes to accelerated changes in structure and function within the business ecosystem, as a result of the adoption or rejection of a given innovation. The diffusion process involves not only the spread, but also popularization of innovation. The innovations resulting from the involvement of public funds, which impose additional restrictions on undertakings promoting the solutions developed in the regional and national system, play an important role in this process.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
167--173
Opis fizyczny
Twórcy
  • Cracow University of Economics, Poland
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie
Bibliografia
  • Banaś, M. (2013). Transgresja i dyfuzja - czyli o tym dlaczego nauki społeczne i humanistyczne sięgają do terminologii nauk przyrodniczych. Kultura - Historia - Globalizacja, 14, 9-10.
  • Brodzicki, T., Dzierżanowski, M., Erlandsson, K., Szultka, S. (2004). Analiza możliwości rozwoju klastrów przemysłowych w Polsce oraz propozycje instrumentów wsparcia. Unpublished preparation commissioned by the Ministry of Economy and Labor, Gdańsk-Stockholm
  • Brzeziński, M. (ed.) (2001). Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi. Warszawa: Difin.
  • Buszko, A. (2013). Znaczenie innowacji w gospodarce - podejście aplikacyjne. Perspektywa zarządzania. In: A. Buszko (ed.), Finansowanie innowacji (pp. 9-34). Olsztyn: EXPOL, P. Rybiński, J. Dąbek, sp.j.
  • Dobija, M. (2007). Godziwe wartości i godziwe nierówności. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 10, 182-195.
  • Gródek-Szostak, Z. (2016). Ocena skuteczności usług proinnowacyjnych świadczonych przez ośrodki innowacji w województwie małopolskim. Przegląd Organizacji, -(922) 10-15.
  • Gródek-Szostak, Z., Kajrunajtys, D. (2010). Audyt technologiczny jako narzędzie budowy przewagi innowacyjnej przedsiębiorstwa - studium przypadku Labortest sp. z o.o. In: S. Miklaszewski, B. Mikuła (eds.), Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstw i instytucji (pp. 29-45). Kraków : Biuro Projektu Nauka i Gospodarka (Nauka i Gospodarka; Vol. 1).
  • Gródek-Szostak, Z., Kajrunajtys, D., Chęcińska-Zaucha, A. (2016). Wpływ instytucji otoczenia biznesu na zarządzanie procesem transferu technologii w przedsiębiorstwie. In: Procesy w organizacji - wybrane aspekty (pp. 33-46). Szczecin: Zapol Sobczyk Spółka Jawna.
  • Jaki, A., Gródek-Szostak, Z. (2017). Wybrane problemy efektywności finansowania sieci wsparcia innowacji ze środków publicznych. Studia i Prace WNEiZ US,. 48 (t. 3), 21-32.
  • Jagodziński, J., Ostrowski, D. (2013). Uzasadnienie potrzeby badań nad innowacyjnością w logistyce z wykorzystaniem modeli dyfuzyjnych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 5 (37), 110-120.
  • Janasz, W. (ed.). (2004). Innowacje w rozwoju przedsiębiorczości w procesie transformacji. Warszawa: Difin.
  • Jasiński, A.H. (2006). Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji. Warszawa: Difin.
  • Lachiewicz, S., Matejun, M. (2012). Ewolucja nauk o zarządzaniu. In: A. Zakrzewska-Bielawska (ed.), Podstawy zarządzania. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer Business.
  • Lachiewicz, S., Zakrzewska-Bielawska, A. (2016). Formy i ograniczenia dyfuzji metod i technik zarządzania z dużych przedsiębiorstw do firm sektora MSP. In: M. Lisiński, B. Ziembicki (eds.), Współczesne problemy rozwoju metodologii zarządzania. Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Rogers, E.M., Singhal, A., Quinlann, M.M. (2009). Diffusion of Innovations. In: D.W. Stacks, M.B. Salwen (eds.), An Integrated Approach to Communication Theory and Research (pp. 418-434). New York and London: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Stawasz, E. (1999). Innowacje a mała firma. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171552897

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.