PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | z. 130 | 163--172
Tytuł artykułu

Model zarządzania procesami dydaktycznymi uczelni

Warianty tytułu
The Management Model of Dydactical Processes of University
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zaprezentowanie autorskiego modelu, który w unikalny sposób akcentuje proces dydaktyczny na tle całokształtu procesów zarządzania uczelnią. Koncept prezentowanego modelu czerpie z metodyki projektowej ADDIE oraz wpisuje się w obowiązujące w Polsce regulacje prawne. Transformacja współczesnych uczelni przejawia się m. in. trendem do umacniania konkurencyjności. Uczelnie powinny konkurować również w zakresie jakości procesu dydaktycznego. A przekazywanie wiedzy w murach uczelni powinno iść w parze ze stosowaniem nowoczesnych technologii i z umiejętnym zarządzaniem treścią.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study is to present an author's model, which uniquely emphasizes the didactic process in the context of the whole process of university management. The idea of the present model draws from the ADDIE design methodology and is in compliance with existing regulations in Poland. The transformation of modern universities is manifested, among others, in a trend to strengthen competitiveness. Universities should also compete in the quality of the didactic process. And the transfer of knowledge in the university should go hand in hand with the use of modern technology and skillful content management.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
163--172
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • 1. Hyla, M. (2016). Przewodnik po e-learningu. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • 2. Valla, du M., prof. dra hab. (2011). Modele zarządzania uczelniami w Polsce. Raport końcowy opracowany przez zespół pod kierunkiem, Centrum Badań nad Szkolnictwem Wyższym, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, http://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/bdfa51cb239812bbeac12dfa59be461c.pdf, odczyt: 24.06.2017.
  • 3. Penkowska, G. (2010). Meandry e-learningu. Warszawa: Difin.
  • 4. Stecyk, A. (2007). Projektowanie treści elearningowych. Zeszyty Naukowe nr 453 Ekonomiczne Problemy Usług nr 8. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • 5. Kula, E., Pękowska, M. (2006). Wspólna Deklaracja Europejskich ministrów Edukacji zebranych w Bolonii w dniu 19 czerwca 1999r. W Europejski obszar szkolnictwa wyższego. Antologia dokumentów i materiałów, wybór i opracowanie, Kielce.
  • 6. Vogt-Goliasz, M. Jak powstaje szkolenie? Model ADDIE i rapid e-learning. Blog: E- learning w biznesie, 2011. BMSS, http://bmss.pl/blog/?p=73, odczyt: 8.01.2013.
  • 7. The ADDIE Model. ADDIE Solutions, LLC 2012, http://www.addiesolutions.com /addie.htm, odczyt: 18.12.2012.
  • 8. ADDIE Instructional Design Model. (24.06.2017). About E-learning 2012, http://www.about-elearning.com/addie-instructional-design-model.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171555215

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.