PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 1951--1958
Tytuł artykułu

Analiza funkcjonowania wybranego podsystemu transportu miejskiego

Warianty tytułu
Analysis of Operation of the Selected Subsystem of the Urban Transport System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiona w pracy problematyka dotyczy zagadnień związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw oferujących usługi związane z realizacją nieregularnych przewozów pasażerskich lub pasażersko-towarowych, zazwyczaj na stosunkowo niewielkie odległości, w granicach aglomeracji i strefie podmiejskiej pojazdami typu taksówka. Poddano analizie wybraną tzw. korporację taksówkową oferującą usługi w zakresie transportu miejskiego w średniej wielkości aglomeracji. Zbiory danych niezbędnych do analizy pozyskano z rozważanego przedsiębiorstwa oraz w wyniku realizacji badań ankietowych. Badaniami ankietowymi objęto losowo wybranych respondentów spośród kierowców realizujących przewozy taksówkami i zrzeszonych w analizowanej korporacji. Cennymi danymi źródłowymi były także wydruki z kas fiskalnych zainstalowanych w pojazdach. Wybrane wyniki badań przedstawione w pracy dotyczą m.in. średniej liczby zleceń przypadających na kierowcę, średniego czasu pracy kierowcy, średniego czasu realizacji zadań transportowych, średniej dziennej długości przebytej przez pojazd drogi, średniego dziennego przychodu wynikającego z realizacji usług transportowych. Przedstawiono także wybrane wyniki badań dotyczące uszkodzeń pojazdów wykorzystywanych jako taksówki.(abstrakt oryginalny)
EN
The problems presented in this paper deal with to the issues referring to the operations of companies offering provision of irregular passenger or freight-and-passenger transport services, usually at relatively short distances, within the limits of an urban agglomeration and a suburban zone by mean of taxicabs. The subject of the analysis was one of so called taxi corporations offering urban transport services in a medium sized urban agglomeration. The data sets needed to make the analysis were obtained from the company in question, and by conducting surveys. The surveys covered randomly selected respondents from among the taxi drivers transporting passengers, being affiliated in the corporation under analysis. Valuable source data were also prints from the cash registers installed in the vehicles. Selected results of the research presented herein relate to, among others, the average number of orders per driver, the average driver working time, the average time to execute the transport tasks, the average daily distance travelled by the vehicle, the average daily income resulting from the provided transport services. Moreover, the paper presents the selected research results regarding the damages to the vehicles used as taxicabs.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1951--1958
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • [1]Babis H., Bąkowski W., Czaplewski R., Grzywacz W., Sobusiak S., Szczepankowski M., SzewczukA., Ekonomika transportu, Szczecin 1987.
  • [2]Hornig A., Dziadek S., Zarys geografii transportu lądowego, PWN, Warszawa 1987.
  • [3]Landowski B., Anattempt of a preliminary assessment of the serviceability assurance process on the basis of statistical analysis of a chain of damages. Journal of Polish CIMAC, Diagnosis, reliability and safety, Vol. 5, No. 2, 2010. Science publication of Editorial Advisory Board of POLISH CIMAC, Gdańsk 2010, pp. 107-112, University of Technology, Faculty of Ocean Engineering and Ship Technology. ISSN 1231-3998. ISBN 83-900666-2-9.
  • [4]Landowski B., Application of Markov decision process as a mathematical model of operation and maintenance process. Scientific Journals Maritime University of Szczecin No. 24(96), 2010, pp. 12-16, ISSN 1733-8670.
  • [5]Landowski B., Applying the Markov decision processes to model changes to the maintenance states of an object. Journal of KONES Powertrain and Transport, Vol. 17, No. 3, 2010, European Science Society of Powertrain and Transport Publication, Warsaw 2010, ISSN 1231-4005, pp. 263-270.
  • [6]Landowski B., Metoda oceny informatycznych systemów wspomagających służby utrzymania ruchu, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, Tom 46, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2011, ISSN 1732-324X, pp. 190-203.
  • [7]Landowski B., Simulation model of the means of transport maintenance process.Journal of KONES Powertrain and Transport, Vol. 17, No. 4, 2010, European Science Society of Powertrain and Transport Publication, Warsaw 2010, ISSN 1231-4005, pp. 271-276.
  • [8]Landowski B., Kobędza K., Analiza przyczyn i postaci uszkodzeń wybranych środków transportu oraz ich wpływu na możliwość realizacji zadań transportowych, Logistyka, 3/2014.
  • [9]Lubczyński M.G., Zuska A., Przewozy międzynarodowe pojazdami samochodowymi, Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce 1998.
  • [10]Madeyski M., Lissowska E., Morawski W.,Transport-rozwój i integracja, WKiŁ, Warszawa1978.
  • [11]Piskozub A., Gospodarowanie w transporcie, WKiŁ, Warszawa 1982.
  • [12]Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K., praca zbiorowa, Transport, PWN, Warszawa, 1998.
  • [13]Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K., red. naukowa, Problemy transportu w rozszerzonej UE, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009.
  • [14]Woropay M., Knopik L., Landowski B., Modelowanie procesów eksploatacji w systemie transportowym, Instytut Technologii Eksploatacji, Bydgoszcz-Radom, 2001.
  • [15]Żółtowski B., Landowski B., Przybyliński B., Projektowanie eksploatacji maszyn, Biblioteka Problemów Eksploatacji, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji -PIB, Radom -Bydgoszcz 2012, ISBN 978-83-7789-144-5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171555393

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.