PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 1 | 1233--1240
Tytuł artykułu

Badanie wpływu prędkości jazdy pociągów na zdolność przepustową linii szybkiego ruchu

Warianty tytułu
Testing the Speed Influence on the High Speed Line Capacity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdolność przepustowa linii szybkiego ruchu zależy od bardzo wielu czynników technicznych, organizacyjnych i eksploatacyjnych. Specyfika ruchu kolejowego na takich liniach polega na kursowaniu składów o identycznych parametrach technicznoruchowych oraz na koncentracji przewozów w porze dziennej. Jednocześnie często występującym problemem jest niedostatek zdolności przepustowej, a w konsekwencji również przewozowej takich linii. W referacie przedstawiono zasady obliczania zdolności przepustowej, szczególnie w aspekcie doboru optymalnej prędkości maksymalnej pociągów. Sformułowane wnioski I propozycje odnoszą się do warunków polskich (sygnalizacja, zasilanie) istniejących na Centralnej Magistrali Kolejowej.(abstrakt oryginalny)
EN
The capacity of the high speed line depends of many technical, organizational and operating factors. Specificity of railway traffic on such lines consists on identical basic parameters for high speed trains and the concentration of railway traffic in the day time. The frequent problem is the insufficiency of the line capacity. The rules of the line capacity calculation were introduced in the report, particularly in the aspect of the optimum trains speed choice. Formulated conclusions and proposals treat to Polish conditions (signaling, power supply) existing on the CMK (central line) route.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1233--1240
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Kolejnictwa, Warszawa
Bibliografia
  • [1] Code UIC 406 R Capacité. UIC, Paris 2013.
  • [2] Connor P. Rules for High Speed Line Capacity. Railway Technical Web Pages. Info paper No. 3.
  • [3] Dąbrowa-Bajon M. Podstawy sterowania ruchem kolejowym. Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2007.
  • [4] Emery D. Reducing the headway on high-speed lines. Swiss Transport Research Conference. Ascona 2009.
  • [5] Hansen A.I, Pachl J.: Railway Timetabling & Operations. Eurailpress, Hamburg 2014.
  • [6] Leboeuf M. Grande vitesse ferroviaire. Le cherche midi, Paris 2013.
  • [7] Pita A.L. Explotación de líneas ferrocarril. Ediciones Universidad Politécnica de Catalunya. Barcelona 2008.
  • [8] Winter P. Compendium on ERTMS. Eurailpress, Hamburg 2009.
  • [9] Winter P. Influence of the ETCS on line capacity. UIC, Paris 2008.
  • [10] Żurkowski A., Pawlik M.: Ruch kolejowy i przewozy. Sterowanie ruchem. KOW, Warszawa 2010.
  • [11] Żurkowski A. Metody obliczania zdolności przepustowej linii szybkiego ruchu. Logistyka 3/2015.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171556249

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.