PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | Biznes w kulturze - kulura w biznesie | 106--119
Tytuł artykułu

Kapitał relacyjny w finansowaniu jednostek kultury. Przykład crowdfundingu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Istotnym aspektem pozyskiwania źródeł finansowania na prowadzenie działalności gospodarczej, w tym także bieżącej działalności jednostek i instytucji kultury, stały się zatem relacje będące podstawą finansowania crowdfiindingowego. Cel główny rozdziału ukierunkowano więc na identyfikację znaczenia kapitału relacyjnego w pozyskiwaniu źródeł finansowania przez jednostki i instytucje kultury. Badania empiryczne skoncentrowano na analizie kapitału relacyjnego towarzyszącego projektom crowdfundingowym prezentowanym w serwisie wspieramkulture.pl. Główną przesłanką podjęcia niniejszej tematyki była niska świadomość i wiedza Polaków na temat znaczenia relacji i kapitału relacyjnego w pozyskiwaniu funduszy na finansowanie działalności jednostek kultury i sztuki.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Kieżel M., Kwiecień A. (2012), Kapitał relacyjny i Customer Relationship Management w kontekście tworzenia wartości z uwzględnieniem specyfiki sektora bankowości detalicznej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 736, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 55.
  • Perechuda K., Chomiak-Orsa I. (2013), Znaczenie kapitału relacyjnego we współczesnych koncepcjach zarządzania, Zarządzanie i Finanse, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
  • Chomiak-Orsa I. (2014), Pomiar kapitału relacyjnego w organizacjach opartych na wiedzy, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu", nr 2(40).
  • Hofman-Bang P., Henrik M. (2005), IC Rating na tle innych metod oceny kapitału intelektualnego, "E-mentor", nr 4(11).
  • Chomiak-Orsa I. (2013), Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Bamford D.J., Gomes-Casseres B., Robinson M.S. (2003), Mastering Alliance Strategy: A Comprehensive Guide to Design, Management and Organization, John Wiley & Sons Inc., San Francisco.
  • Child J., Faulkner D., Tallman S. (2005), Cooperative Strategy. Managing Alliances, Networks and Joint Venture, 2nd edition, Oxford University Press, Oxford.
  • Spaulding T. (2012), Nie chodzi tylko o to, kogo znasz, Wydawnictwo MT Business, Warszawa.
  • Lobos K. (2000), Organizacja sieciowa [w:] K. Perechuda (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Lobos K. (2005), Organizacje sieciowe [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa.
  • Obłój K. (2007), O zarządzaniu refleksyjnie, MT Biznes, Warszawa.
  • Bombiak E. (2011), Istota i pomiar kapitału intelektualnego, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczego w Siedlcach", nr 88, Administracja i Zarządzanie, nr 15.
  • Krupski R. (2013), Teorie zmian w teorii zarządzania strategicznego. Próba kojarzenia [w:j R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Quo vadis?, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, t. 22.
  • Czakon W. (2013), Paradoks osadzenia sieci - uwarunkowania metodologiczne [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Quo vadis?, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, t. 22.
  • [www 37] Burkett E.A. (2011), Crowdfunding Exemption? Online Investment Crowdfunding and U.S. Securities Regulation, "Transactions: The Tennessee Journal of Business Law", No. 1(13), http://trace.tennessee.edu/transactions.
  • [www 38] Sullivan M. (2006), Crowdfunding, http://www.wordspy.com/words/crowd funding.asp.
  • Nocoń A. (2017), Crowdfunding w finansowaniu jednostek kultury [w:] B. Reformat, A. Kwiecień (red.), Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Nowoczesne technologie informacyjno-kornunikacyjne, Wydawnictwo UE w Katowicach, Katowice.
  • Król K. (2013), Finansowanie społecznościowe jako źródło finansowania przedsięwzięć w Polsce, Warszawa.
  • [www 39] Lambert T., Schwienbacher A. (2010), An Empirical Analysis of Crowdfunding, http://ssm.com/abstract=1578175 (dostęp: 20.11.2017).
  • [www 40] Buysere K., Gajda O., Kleverlaan R., Marom D. (2012), A Framework for European Crowdfunding, http://www.crowdfundingframework.eu.
  • Kozioł-Nadolna K. (2015), Crowdfunding jako źródło finansowania innowacyjnych projektów, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 854, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 73.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171556581

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.