PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | Biznes w kulturze - kulura w biznesie | 168--175
Tytuł artykułu

Akwizycja sposobem kształtowania relacji między jednostkami kultury a ich klientami na rynku przemysłowym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Akwizycja, określana bardzo często mianem sprzedaży osobistej, stanowi jedno z narzędzi, które można wykorzystać w celu promocyjnego oddziaływania na rynek docelowy. Celem takiej aktywności jest umacnianie pozycji przedsiębiorstwa oraz oferowanych przez nie produktów, jak również aktywizacja sprzedaży. Realizacji tych celów służyć mają określone środki taktyczne i strategiczne, wśród których wymienić należy przede wszystkim: reklamę, public relations, akwizycję oraz promocję sprzedaży [Żbikowska i Potocki, 2011, s. 88; Dietl, 1985, s. 277; Pabian, 2008, s. 30], Istota akwizycji polega na osobistym kontaktowaniu się przedstawiciela podmiotu gospodarującego (oferenta) z potencjalnymi lub obecnymi nabywcami [Molęda-Zdziech, 2001, s. 92]. "Sprzedaż osobista - to proces zaspokajania potrzeb klientów po uprzednim ich zidentyfikowaniu i uświadomieniu nabywcy. Jest to osobista i bezpośrednia prezentacja produktu, usługi lub idei przez sprzedawcę potencjalnemu nabywcy w celu zawarcia transakcji. Warunkiem pomyślnej finalizacji zakupu jest pozytywna ocena klienta pakietu korzyści, jakie nabywa (wartość subiektywna), w porównaniu do kosztów, jakie musi ponieść" [Sławińska, 2008, s. 150]. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Żbikowska A., Potocki A. (2011), Komunikowanie w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa.
  • Dietl J. (1985), Marketing, PWE, Warszawa.
  • Pabian A. (2008), Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa.
  • Molęda-Zdziech M. (2001), Komunikowanie w perspektywie ekonomicznej i społecznej, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • Sławińska M. (2008), Kompendium wiedzy o handlu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H. (1996), Podstawy marketingu, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  • Michalski E. (2004), Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Cant M.C., Heerden C.H. van (2006), Personal Selling, Juta Academic, New York.
  • Mynarski M. (2001), Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Balicki A. (2002), Analiza rynku, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku, Gdańsk.
  • Mantura W. (2000), Przedsiębiorstwo przemysłowe na rynku [w:] W. Mantura (red.), Marketing przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Kotler P. (2005), Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.
  • Urbaniak U. (1999), Marketing przemysłowy, INFOR, Warszawa.
  • Hutt M.D., Speh T.W. (1997), Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • [www 64] http://www.braciaszkolniuszyce.org/.
  • Garbarski L. (1998), Zachowania nabywców, PWE, Warszawa.
  • Wojciechowski T. (1995), Marketing i logistyka na rynku środków produkcji, PWE, Warszawa.
  • Blythe J. (2002), Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa.
  • Fonfara K. (1999), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Małkowska-Borowczyk M. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi w handlu [w:] M. Sławińska (red.), Kompendium wiedzy o handlu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Futrell C. (2004), Nowoczesne techniki sprzedaży. Metody prezentacji, profesjonalna obsługa, relacje z klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W. (1998), Marketing. Pierwsza polska edycja, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171556747

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.