PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 26, 2/2018 | 87--94
Tytuł artykułu

Evaluation of Conditions for Quality Logistic Services in the Area of Refrigerated Transport

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Logistic services are evaluated primarily by measuring customer satisfaction. A satisfaction measurement provides information on the operations of an organization and how effective it is in meeting the customers' needs. The aim of this paper is an evaluation of the organizational conditions of the customer satisfaction level regarding the quality of logistic services within three groups of transport of food products. In turn, the range of the conducted research involved aspects of organizational conditions, such as: effects of the cooperation with a provider of logistic services in the field of transport of food products and the usefulness of the compulsorily implemented management systems in an enterprise. The studies were carried out based on a research survey questionnaire addressed to purchasers of logistic services. The study subjects were companies that use services for refrigerated transport. The χ2 test was used to define the relationship between the effects of the cooperation with a service provider and the spatial range of their activities, the respondents' job seniority and education, as well as to estimate the dependence of the evaluation of usefulness of the compulsorily implemented management systems in a company on the spatial range of their activities.(author's abstract)
Rocznik
Strony
87--94
Opis fizyczny
Twórcy
  • Cracow University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Anon, (1997). Guide to Good Pharmaceutical Manufacturing Practice, 2nd edition. London: HM Stationery Office.
  • Bata, D., Drosinos, E.H., Athanasopoulos, P., Spathis, P. (2006). Cost of GHP improvement and HACCP adoption of an airline catering company. Food Control, 17, 414-419.
  • Dembińska-Cyran, I., Jedliński, M. (2005). Usługi logistyczne. In: S. Flejtarski, A. Panasiuk, J. Perenc, G. Ros (eds.), Współczesna ekonomika usług. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Finke, M., Schulz, H. (2003). Z.U. Aktuelles GMP - Regularien (GMP regulatory documents: current issues). Pharmazeutische Industrie, 10 (65), 1065-1069
  • Gajewska, T. (2010). Kryteria oceny jakości usług logistycznych. In: T. Sikora (ed.) Zarządzanie jakością - doskonalenie organizacji (pp. 30-38), Kraków: PTTŻ Publishing.
  • Gołembska, E. (ed.) (2010). Kompendium wiedzy o logistyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Grigoroudis, E., Siskos, Y. (2010). Customer Satisfaction Evaluation. Methods for Measuring and Implementing Service Quality. Springer.
  • Hill, A.J. (2003). Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Hundy, G.F., Trott, A.R., Welch, T.C. (2008). Refrigeration and Air-Conditioning (Fourth Edition). Butterworth Heinemann.
  • Jałowiec, T., Nowak, I. (2010). Jakość w outsourcingu usług logistycznych. Logistyka, 3, 70-75.
  • Kilibarda, M., Andrejic, M. (2012). Logistics service quality impact on customer satisfaction and loyalty. 2nd International Conference on Supply Chains (ICSC). Belgrade. Serbia.
  • Mentzer, J.T., Flint D.J., Hult, G.T.M. (2001). Logistics Service Quality as a Segment Customized Process. Journal of Marketing, 65, 82-104.
  • Oliver, R.L. (1977). Effect of expectation and disconfirmation on postexposure product evaluations: An alternative interpretation. Journal of Applied Psychology, 4 (62), 480-486.
  • Panisello, P.J., Quantick, P.Ch., Knowles, M.J. (1999). Towards the implementation of HACCP: results of a UK regional survey. Food Control, 10, 87-98
  • Saura, J.G., Frances, D.S., Contri, B.G., Blasco, F.M. (2008). Logistics service quality: a new way to loyalty, Industrial Management & Data Systems, 5 (108), 650-668.
  • Sikora, T., Nowicki, P. (2010). Czynniki kształtujące satysfakcję klienta oraz korzyści z pomiaru satysfakcji klienta w procesie doskonalenia jakości. In: T. Sikora (ed.) Zarządzanie jakością - doskonalenie organizacji (pp.171-178). Kraków: PTTŻ Publishing.
  • Xu, J. (2008). Logistics Service Quality Analysis Based on Gray Correlation Method. International Journal of Business and Management, 1 (3), 58-61.
  • Wejers, S., Glöckner, H., Pietras R. (2012). Logistic service providers and sustainable physical distribution. LogForum, 2 (8), 157-165.
  • Zymberaj, I., Resyli, P., Kolgeci, M., Berisha, G. (2013). Manual Good Hygiene Practices (GHP). Agjencia e Ushqimit dhe Veterinarise (AUV).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171556773

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.