PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 3, cz. 2 Zarządzanie zasobami ludzkimi Jednostka jako podmiot ochrony prawnej | 107--118
Tytuł artykułu

Produkty przemysłu kreatywnego jako dobra wspólne

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Products of the Creative Industry as a Common Good
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest identyfikacja produktów przemysłów kreatywnych, które można uznać za dobra wspólne. Dobra wspólne, podobnie jak przemysł kreatywny1, to dwa aktualne zagadnienia nie tylko w teorii, ale i praktyce. Łączy je zarówno niejednoznaczność definicyjna, jak zawartość rozległej pojemności treści. Powyższy cel zrealizowano wykorzystując dostępną literaturę przedmiotu, natomiast przy weryfikacji celu wykorzystano podstawowe metody dedukcji, redukcji, analizy i syntezy. (fragment tekstu)
EN
The purpose of the work is to identify creative products that can be considered as a common good. This is confirmed in the following characteristics of the creative industries: they have a unique character (e.g. New Year's Concert), they have access to all members of the public (e.g. radio), generate values (e.g. free books), the recipient should show concern for those goods (e.g. Wikipedia passwords), the product is not only public in general but can have a collective or even global dimension (film on the Internet, advertising), have a property referring to the ability to use by all members of the community. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych. Raport z badań (2009), Ekorys Polska, Warszawa.
  • Biejat M. (2014), Dobro wspólne a tragedia wspólnego pastwiska wg G. Hardina i teorii działania zbiorowego wg E. Ostrom, [online], http://lokalnepartnerstwa.org.pl, dostęp: 5.05.2017.
  • Bollier D. (2012), Dobro wspólne jako stary/nowy paradygmat rządzenia się, gospodarki i polityki, referat w Commons Strategies Group for American Academy in Berlin, opublikowany przez P2P Foundation na licencji CC-BY-SA, spolszczony i opatrzony przypisami przez http://FreeLab.Org.pl, dostęp: 5.05.2017.
  • Bollier D. (2014), The Commons. Dobro wspólne dla każdego, FAKTORIA, Zielonka, [online], http://www.rossakiewicz.pl/demokracja/pliki/David-Bollier-The-Commons-dobro-wspolne-dla-kazdego.pdf s.7, dostęp: 5.05. 2017.
  • Creative industries in Berlin (2008), Development and Potential, DCMC, Berlin.
  • Felber Ch. (2014), Gospodarka dobra wspólnego. Model ekonomii przyszłości, Wydawnictwo Biały Wiatr, Rzeszów.
  • Gilowska Z. (2001), Ile kosztuje obywatela dobro wspólne?, "Gdański Areopag", [online], http:// www.areopag.pl/art.php?rok=2001&nr=05 dostęp: 5.05.2017.
  • Grochowski M. (2010), Sektor Kreatywny w Warszawie. Potencjał i warunki rozwoju, Urząd M. St. Warszawy, Warszawa.
  • Grochowski M., Dudek-Mańkowska S., Fuhrmann M., Zegar T. (2012), Sektor kreatywny w województwach pomorskim i kujawsko-pomorskim, Agencja Rozwoju Pomorza SA, Gdańsk.
  • Gwóźdź A. (2010), Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.
  • Internetowa Encyklopedia PWN (2017), Dobro wspólne, [online], http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/dobro-wspolne;3893272.html, dostęp: 5.05.2017.
  • Kasprzak R. (2013), Przemysły kreatywne w Polsce, Kamon Consulting, Warszawa.
  • MARR (2011), Analiza potrzeb innowacyjnych przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem sektora MSP w województwie podkarpackim, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Mielec.
  • Marton-Gadoś K. (2014), Dobra wspólne - metodologia badania zjawiska, "Myśl Ekonomiczna i Polityczna", nr 4 (47).
  • Słodowa-Hełpa M. (2015), Odkrywanie na nowo dobra wspólnego, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", nr 43 (3).
  • Sobol A. (2016), Kategoria dobra wspólnego w zrównoważonym rozwoju miast, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 453.
  • Throsby D. (2010), Ekonomia i kultura, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171557292

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.