PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 9 (CD) | 65--85
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty logistyki w kontekście integracji procesów w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Selected Aspects of Logistics in the Context of Processes Integration in Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono przykładową strukturę zintegrowanego systemu zarządzania. Kolejno omówiono: system zarządzania jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9001, system zarzadzania środowiskowego zgodny z normą ISO 14001, system zarządzania energią zgodny z normą ISO 50001, system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy zgodny z normą ISO 45001, system zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodny z normą 27001. Wykazano również wzajemne powiązania między zarządzaniem szeroko definiowanej jakości a zarządzaniem logistyką między innymi w kontekście budowania trwałych relacji z klientami opartych na jego wysokiej satysfakcji wynikającej nie tylko z właściwego zaspokajania jego potrzeb ale również z dbałości przedsiębiorstwa o kwestie społeczno - środowiskowe. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents an example of the structure of an integrated management system. The following elements were discussed: quality management system compliant with the requirements of the ISO 9001 standard, environmental management system compliant with the ISO 14001 standard, energy management system compliant with the ISO 50001 standard, occupational safety and health management system compliant with the ISO 45001 standard, information security management system compliant with the standard 27001. Interconnections between the management of widely defined quality and logistics management have also been demonstrated in the context of building long-term relationships with clients based on its high satisfaction resulting not only from the proper fulfillment of its needs but also from the company's care for socio-environmental issues. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
65--85
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
autor
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • [1] Bartz B.: Międzynarodowa certyfikacja jakości usług, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2003.
  • [2] BLUE ENERGY - dostępna na http://www.grupablue.pl/index.php/uslugi/zarzadzanie-organizacja/efektywnosc-energetyczna-iso51000.html (11.06.2108).
  • [3] Grudzień Ł.: Koncepcja oceny jakości informacji o procesach w systemie zarządzania, Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, redakcja Knosala R., Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2012 r., str. 633.
  • [4] Hamrol A.: Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2008 r.
  • [5] http://mdg.com.pl/doradztwo/systemy-zarzadzania/iso-27001 (12.06.2018).
  • [6] http://nces.pl/index.php/systemy-zarzadzania/Nowa norma ISO 9001:2015 (3.06.2018).
  • [7] https://doradcyenergetyczni.com.pl/iso-50001 (11.06.2108).
  • [8] https://ikmj.com/nowa-norma-iso-14001-2015/ (3.06.2018).
  • [9] https://wiedza.pkn.plNajważniejsze zmiany wprowadzone w ISO 9001:2015 Quality management systems - Requirements (3.06.2018).
  • [10] https://www.bsigroup.com/LocalFiles/pl-pl/ISO 45001/ISO-45001-Przewodnik-migracji-na nowa-norme-NEW.pdf (12.06.2018).
  • [11] http://testerzy.pl/baza-wiedzy/jakosc-normy-iso-9000 (3.06.2018).
  • [12] http://www.ccj.wat.edu.pl/modx/index.php?id=126 (12.06.2018).
  • [13] http://www.djb-doradztwo.pl/certyfikat_iso_14001.html (10.06.2018).
  • [14] http://www.isoqar.pl/pl/aktualnosci/bezpieczenstwo-informacji/27001 (12.06.2018).
  • [15] http://www.isoqar.pl/pl/aktualnosci/zloty-standard/glowne-zmiany-w-iso-14001:2015 (3.06.2018).
  • [16] http://www.lrqa.pl/normy-i-standardy/iso50001/ (11.06.2108).
  • [17] Iwaniec M.: Systemowe podejście do gromadzenia i analizy danych w kontekście zarzadzania jakością, Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, redakcja Knosala R., Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2012 r., str. 645.
  • [18] Łańcucki J.: Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2001 r.
  • [19] Łańcucki J., Kowalska D., Łuczak J.: Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, Biblioteka menadżera i służby pracowniczej, Bydgoszcz 1995.
  • [20] Malon Grup - dostępna na www.iso.org.pl/systemy-zintegrowane - data wejścia (11.04.2012).
  • [21] Matuszak-Flejszman A.: Integracja systemów zarządzania, w: Znormalizowane systemy zarządzania, red. J. Łańcucki, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010.
  • [22] PN-EN ISO 9001:2015-10.
  • [23] sklep.pkn.pl (3.06.2018).
  • [24] Srzednicki A., Sokołowicz W.: ISO - system zapewnienia jakości, Wydawnictwo C. H. Beck 2000.
  • [25] TUV Rheinland - dostępna na www.tuv.com/poland/pl/iso-50001-system-zarządzania -energią.html (11.06.2108).
  • [26] Urbaniak M.: Zarzadzanie jakością. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2004 r.
  • [27] Węgrzyn B.: Zintegrowany system zarządzania etapem kształtowania w przedsiębiorstwie zarządzania przez jakość (TQM), Przegląd Organizacji" 2007 nr 6.
  • [28] Więcek J.: Zintegrowane zarządzanie jakością, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007.
  • [29] www.ciop.pl/CIOPPortalWAR/appmanager/ciop/pl (12.06.2018).
  • [30] www.cyberlaw.pl/biznes/rodo-iso (12.06.2018).
  • [31] www.dnvgl.pl/assurance/systemy-zarzadzania/iso-dis-50001-2018.html (11.06.2108).
  • [32] www.enms.pl/news/nowa-wersja-standardu-zarzadzania-energia-iso-500012018-(11.06.2108).
  • [33] www.governica.com/ISO-IEC_27001(12.06.2018).
  • [34] www.governica.com/ISO_9000 (24.05.2018).
  • [35] www.imqpoland.pl/zarzadz-bezpieczenstwem-informacji-iso-27001
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171557790

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.