PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 376 | 48--62
Tytuł artykułu

Zarządzanie publicznymi instytucjami kultury w kontekście koncepcji Corporate Social Responsibility (CSR). Społeczna odpowiedzialność muzeum

Autorzy
Warianty tytułu
The Management of Cultural Public Institutions in the Context of Concept Corporate Social Responsibility (CSR). Social Responsibility of Museum
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest skonfrontowanie publicznego sektora kultury z koncepcją corporate social responsibility (CSR). Muzea publiczne z założenia traktowane są jako instytucje zaufania publicznego, w rzeczywistości nie określono jednak precyzyjnych kryteriów, które powinny spełniać jako instytucje odpowiedzialne społecznie. Dlatego w przeprowadzonym badaniu wykorzystano wybrane kategorie z obszaru CSR, analizując je w odniesieniu do rzeczywistości organizacyjnej muzeów publicznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article examines the application of the concept of corporate social responsibility (CSR) in the cultural public sector. Public museums are treated as institutions of public trust by definition. However, any precise criteria which they should fulfill as socially responsible institutions haven't been defined. Therefore, the conducted study aims in description of selected categories of CSR, analyzing them in relation to the organizational reality of public museums. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
48--62
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Black G. (2012), Transforming Museums in the Twenty-first Century, Routledge, London - New York.
  • Bratnicki M., Kordel P. (1999), Kategoria zaufania a zarządzanie oparte na wartościach [w:] K. Jaremczuk (red.), Kategoria wartości a cele przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, s. 75-94.
  • Budowa muzeów w latach 2007-2015 (2015), Raport Najwyższej Izby Kontroli, Warszawa.
  • Bugdol M. (2010), Wymiary i problemy zarządzania organizacją opartą na zaufaniu, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
  • Bugdol M. (2015), Problem zaufania w koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu [w:] T. Borys, T. Brzozowski, S. Zaremba-Warnke (red.), Zrównoważony rozwój organizacji - aspekty społeczne, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław, s. 79-90.
  • Encyklopedia CSR (b.r.), http://odpowiedzialnybiznes.pl/hasla-encyklopedii/ (dostęp: 09.2018).
  • Filek J. (2013), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako nowa wersja umowy społecznej, Księgarnia Akademicka, Kraków.
  • Fryzeł B. (2018), Smoki i gazele. Rzecz o współczesnym pejzażu społecznej odpowiedzialności biznesu, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
  • Fukuyama F. (1997), Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa- Wrocław.
  • Kędziora A., Orzechowski E., Szulborska-Łukaszewicz J., Zdebska-Schmidt J., red. (2014), Z kulturą o kulturze. Kultura pod ścianą, Attyka, Kraków.
  • Koźmiński A.K. (2005), Zarządzanie w warunkach niepewności, PWN, Warszawa.
  • Lane Ch., Bachmann R. (1998), Trust within and between Organizations, Oxford University Press, Oxford.
  • Łukasiewicz-Kamińska A. (2011), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego, Difin, Warszawa.
  • Matt G. (2006), Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją kultury, Fundacja Aletheia, Warszawa.
  • Matyniak S. (b.r.), Wyżej, szerzej, głębiej, czyli każdy jakiś talent ma, https://hrpolska.pl/rozwoj/czytelnia/wyzej-szerzej-glebiej-czyli-kazdy-jakis-talent-ma.html (dostęp: 09.2018).
  • Riel van C., Heijndijk P. (2017), Why People Love Art Museums, Rotterdam School of Management - Erasmus University, Rotterdam.
  • Senge P.M. (1998), Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Shearing P. (2011), Głosy w dyskusji [w:] D. Folga-Januszewska, B. Gutowski (red.), Ekonomia Muzeum, TAiWPN Universitas, Kraków, s. 61-62.
  • Sieroń-Galusek D. (2006), Kilka uwag na temat zarządzania instytucją kultury w Polsce, "Zarządzanie w Kulturze", t. 7, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, s. 11-14.
  • Waltoś S. (2009), Kodeks etyki ICOM dla muzeów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171557804

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.