PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 1 (51) | 221--231
Tytuł artykułu

Oczekiwania wobec kandydatów a zakres obowiązków na stanowisku specjalisty do spraw budowania marki pracodawcy

Autorzy
Warianty tytułu
Expectations Towards Candidates and the Job Duties in Employer Branding Specialist Position
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Budowanie marki pracodawcy staje się jednym z priorytetów współczesnych organizacji. Rośnie nie tylko zainteresowanie metodami, technikami i narzędziami employer branding, lecz także zatrudnienie na stanowiskach odpowiedzialnych za kształtowanie marki firmy jako pracodawcy. Celem artykułu jest zaprezentowanie zakresu zadań realizowanych na stanowisku specjalisty ds. EB oraz kompetencji niezbędnych do ich wykonywania na podstawie wyników badania przeprowadzonego z zastosowaniem metodyki analizy treści dokumentacji.(abstrakt oryginalny)
EN
Employer branding is becoming one of the priorities of modern organizations. Not only is the interest in the methods, techniques and tools of employer branding growing, but also employment in positions responsible for employer brand building. The aim of the article is to present the job duties carried out as an EB specialist and the competencies necessary to perform them. The article presents the results of a study conducted using the content analysis of documentation.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
221--231
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Brzus, M. (2017). Specjalista ds. Employer Brandingu - czyli tak naprawdę kto? https://www.linkedin.com/pulse/specjalista-ds-employer-brandingu-czyli-tak-na-ktobrzus-mba/, 20.11.2018.
  • Czarniawska, B. (2014). Social science research. From field to desk. London: Sage Publications.
  • Departament Rynku Pracy MRPiPS (2014). Klasyfikacja zawodów i specjalności. http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci,1.12.2018.
  • HAYS (2018). Raport płacowy 2018. Trendy na rynku pracy. https://www.hays.pl/cs/groups/hays_common/documents/.../hays_2078590.pdf, 14.11.2018.
  • HRMInstitute (2018). Raport Employer Branding w Polsce 2018. https://www.formularze.hrminstitute.pl/raport-eb-w-polsce-2018/, 11.08.2018.
  • Jonze, J., East, H. (2013). Employer branding in human resources management. The Importanceof recruiting and retaining employees. www.diva-portal.org, 2.03.2016.
  • Łuczewski, M., Bednarz-Łuczewska, P. (2012). Analiza dokumentów zastanych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2. Warszawa:Wydawnictwo Naukowe PWN, 163-185.
  • Macnar, A. (2012). Modelowy employer branding. https://www.hrminstitute.pl/modelowy-employer-branding/, 14.11.2018.
  • Melde, A., Benz, M. (2014). Employer branding in wissenschaft und praxis. Leipzig: FraunhoferMOEZ.
  • Pazio, I. (2018). HR-owca portret własny 2017: w branżowym lustrze. http://www.wyzwaniahr.pl/hr-owca-portret-wlasny-2017 w-branzowym-lustrze/, 22.11.2018.
  • Szczepaniak, K. (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych- refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, 83-112.
  • Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Wojtaszczyk, K. (2009). Od marki do marki pracodawcy z wyboru. e-mentor, 1 (28). http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/610, 14.11.2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171558156

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.