PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 17 | nr 1123 Zastosowania metod ilościowych | 171--179
Tytuł artykułu

Podstawy metodologiczne segmentacji krajów i regionów z wykorzystaniem koncepcji łańcuchów celów i środków

Warianty tytułu
Methodological Bases for Segmentation of Countries and Regions Using Means-end-Chains Concept
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem tego opracowania jest propozycja segmentacji makro- i mezoekonomicznej z wykorzystaniem koncepcji łańcuchów celów i środków. Podstawą takiej segmentacji jest założenie, że cechy konkurencyjne kraju lub regionu są dla przedsiębiorstwa środkami umożliwiającymi uzyskanie pożądanych celów, mianowicie bezpośrednich korzyści i wartości. Konfiguracje połączeń cech, korzyści i wartości różnicują kraje i regiony, dlatego mogą stanowić podstawę ich klasyfikacji. (fragment tekstu)
EN
The objective of the hereby study is the proposal for macro- and mesoeconomic segmentation using means-end-chain concept. The basis for such segmentation becomes an assumption that competitive attributes of a country or a region are the means for an enterprise, which facilitate obtaining the desirable objectives, namely direct advantages and values. Configurations of attributes, advantages and values relations result in countries and regions diversifications, therefore they may become the basis for their classification. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Claeys C., Swinnen A., Abeele P.V., Consumer's Means-End Chains for 'Think' and 'Feel' Products, "International Journal of Research in Marketing" 1995, vol. 12, s. 193-208.
  • Grabiński T., Wydymus S., Zeliaś A., Metody taksonomii numerycznej w modelowaniu zjawisk społeczno-gospodarczych, PWN, Warszawa 1989.
  • Gutman J., A Means-End Chain Model Based on Consumer Categorization Processes, "Journal of Marketing" 1982, vol. 46, s. 60-72.
  • Hofstede F., Audenaert A., Steenkamp J.-B.E.M., Wedel M., An Investigation into the Association Pattern Technique as a Quantitative Approach to Measuring Means-End Chains, "International Journal of Research in Marketing" 1998, vol. 115, s. 37-50.
  • Newell A., Simon H.A., Human Problem Solving, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1972.
  • Nowak E., Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, PWE, Warszawa 1990.
  • Prymon M., Marketingowe zarządzanie firmą, Wydawnictwo "Educator", Częstochowa 1994.
  • Reynolds T.J., Gengler Ch.E., Howard D.J., A Means-End Analysis of Brand Persuasion through Advertising, "International Journal of Research in Marketing" 1995, vol. 12, s. 257-266.
  • Rutkowski I., Wrzosek W., Strategia marketingowa, PWE, Warszawa 1985.
  • Taksonomia struktur w badaniach regionalnych, red. D. Strahl, AE, Wrocław 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171558886

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.