PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | z. 131 Zarządzanie współczesną organizacją | 311--318
Tytuł artykułu

Wykorzystanie analizy ważności-realizacji do badania jakości usług edukacyjnych w zakresie nauczania języków obcych

Warianty tytułu
Applying Importance-Performance Analysis In Examining the Quality of Foreign Language Educational Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania było wykazanie użyteczności analizy ważności-realizacji do pomiaru i oceny jakości usług nauczania języków obcych. Badanie przeprowadzono metodą ankietową. Kwestionariusz ankiety składał się z dwóch części. Pierwszą stanowiły pytania metryczkowe, charakteryzujące uczniów, a drugą, merytoryczną, atrybuty jakościowe usług nauczania języków obcych. Analiza wyników przeprowadzonego badania pozwala stwierdzić, że należy dążyć do doskonalenia parametrów związanych z niezawodnością oraz dostępnością świadczonych usług. Przeprowadzona analiza literatury wykazała, że skale ważności-realizacji dotychczas nie były wykorzystywane do pomiaru jakości usług nauczania języków obcych, zatem wypełnienie tej luki stanowi element innowacyjny w opracowaniu.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper was to prove the usefulness of importance-performance scales in measurement and evaluation of the quality of foreign language education services. The study was carried out with the use of a survey method. The questionnaire was composed of two parts. The first part consisted of demographical questions characterizing students and the second part, the substantial one, encompassed quality attributes of foreign language education services. The analysis of the results of the study demonstrates that it is necessary to improve parameters connected with reliability and availability of provided services. The analysis of literature demonstrates that importance-performance scales have not yet been used for the measurement of the quality of foreign language education services, therefore filling this gap constitutes the innovative element of the study.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
Bibliografia
  • 1. Biesok, G., Wyród-Wróbel, J. (2015). Model satysfakcji studentów kierunku zarządzanie. W J. Dziadkowiec, T. Sikora (red.), Wybrane aspekty zarządzania jakością usług. Kraków.
  • 2. Ford, N., Walker, O., Churchill, G. (1975). Expectation-Specific Measures of the Intersender Conflict and Role Ambiguity Experienced by Industrial Salesmen. Journal of Business Research, 3.
  • 3. Kusterka-Jefmańska, M., Jefmański, B. (2011). Zastosowanie metody IPA w badaniu jakości usług edukacyjnych szkoły wyższej. Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 151.
  • 4. Kusterka-Jefmańska, M. (2011). Zastosowanie metody IPA w badaniu jakości usług edukacyjnych szkoły wyższej. W T. Borys, P. Rogala (red.), Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości. Wrocław.
  • 5. Łańcucki, J. (2001). Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM. Poznań.
  • 6. Martilla, J., James, J. (1977). Importance-Performance Analysis. Journal of Marketing, 1.
  • 7. Pacana, A., Woźny, A., Sobczyńska, A. (2016). Koncepcja oceny jakości programów kształcenia. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, s. Zarządzanie, 22.
  • 8. Parasuraman, A., Zeithaml, V., Berry, L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Marketing, 49.
  • 9. Pawlak, M., Dedenowski, M., Wolski, B. (red.) (2009). Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych. Poznań-Kalisz.
  • 10. Polus, D. Znaczenie jakości w świadczeniu usług edukacyjnych, Wybrane_aspekty_ zarzadzania_jakoscia_uslug.pdf, 17.07.2018.
  • 11. Saxe, R., Weitz, B. (1982). The SOCO Scale: A Measure of the Customer Orientation of Salespeople. Journal of Marketing, 19.
  • 12. Targaszewska, M. (2013). Metody pomiaru jakości kształcenia na uczelniach wyższych. Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 92.
  • 13. Zielińska, L. Zmieniająca się rola nauczania języków obcych w uczelniach ekonomicznych w dobie globalizacji i europeizacji, http://www.kms.polsl.pl/prv/spnjo/referaty/zielinska. pdf, 14.07.2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171559221

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.