PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 6, cz. 3 Zarządzanie kapitałem ludzkim - aspekty teoretyczne i praktyczne | 105--119
Tytuł artykułu

Proces szkoleniowy i jego rezultaty: studium przypadku przedsiębiorstwa handlowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Training Process and Its Results. Case Study of a Trading Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
(...) celem niniejszego opracowania jest identyfikacja procesu dokształcania w przedsiębiorstwie handlowym, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu oceny efektywności prowadzonych działań. Konieczność jej dokonywania wynika z kilku powodów (uzasadnienie poniesionych kosztów, sformułowanie przyszłych planów szkoleniowych, dostarczanie sprzężenia zwrotnego dla przedsiębiorstwa i innych interesariuszy, uświadomienie pracownikom, że rozwój ich kompetencji jest efektem poszerzania wiedzy i umiejętności) [Kunasz 2008, ss. 130-135], w związku z czym, przedstawienie narzędzi i metod pomiaru efektywności szkoleń wydaje się uzasadnione. (fragment tekstu)
EN
This study is concerned with measuring the effectiveness of the training process. The authors based their considerations on the literature section and the case study of a commercial enterprise constituting a branch of a transnational organization. The source of data was the company's training unit - the Academy. Researchers shows that the most difficulties are faced in the final stage of the training process, i.e. the evaluation of their effectiveness and translation of training results into the organization's objectives, therefore it seems reasonable to conduct theoretical and empirical considerations related to the issues being addressed. (original abstract)
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
autor
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Aguinis H., Kraiger K. (2009), Benefits of training and development for individuals and teams, organizations, and society, "Annual Review of Psychology", vol. 60, ss. 451-474.
  • Arthur Jr W., Bennett Jr W., Edens P.S. i in. (2003), Effectiveness of training in organizations: a meta-analysis of design and evaluation features, "Journal of Applied Psychology", vol. 88, no. 2, ss. 234-245.
  • Cannon-Bowers J.A., Salas E., Tannenbaum S.I. i in. (1995), Toward theoretically based principles of training effectiveness: a model and initial empirical investigation, "Military Psychology", vol. 7, no. 3, ss. 141-164.
  • Ford J.K. (red.) (2014), Improving training effectiveness in work organizations, "Psychology Press", New York.
  • Kirkpatrick D.L. (1996), Evaluating Training Programs. The Four Levels, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco.
  • Kunasz M. (2006), Ocena efektywności szkolenia w przedsiębiorstwie w świetle wyników badań, "Studia i Materiały/Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski", nr 1, ss. 29-36.
  • Kunasz M. (2008), Efektywność szkolenia i doskonalenia zawodowego - wybrane aspekty, "Zeszyty Naukowe Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński", nr 3, ss. 129-141.
  • Kuryłowicz-Rodzoch A. (1999), Inwestowanie w pracownika. Przegląd metod szkolenia - cykl artykułów, "Praca i Zabezpieczenie Społeczne", nr 7-8, ss. 6-12.
  • Olaniyan D.A., Ojo L.B. (2008), Staff training and development: a vital tool for organisational effectiveness, "European Journal of Scientific Research", vol. 24, no. 3, ss. 326-331.
  • Ostroff C. (1991), Training effectiveness measures and scoring schemes: a comparison, "Personnel Psychology", vol. 44, iss. 2, ss. 353-374.
  • Phillips J.J., Zuniga L. (2008), Costs and ROI: Evaluating at the Ultimate Level, John Wiley and Sons, San Francisco.
  • Phillips J.J. (2012), Return on investment in training and performance improvement programs, Routledge, London.
  • Pieczyńska A. (2011), Szkolenie jako metoda rozwijania kompetencji, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 8, ss. 43-51.
  • Rabbanikhah F., Jaghagh A.M., Gholizadeh R.M. i in. (2016), Analyzing effective factors in efficiency of organizational trainings (A Case Study: Employees of Ministry of Health and Medical Education), "International Journal of Humanities and Cultural Studies (IJHCS)", ss. 2136-2154.
  • Sajkiewicz A. (red.) (2000), Zasoby ludzkie w firmie, Poltext, Warszawa.
  • Saks A.M., Belcourt M. (2006), An investigation of training activities and transfer of training in organizations, "Human Resource Management: Published in Cooperation with the School of Business Administration, The University of Michigan and in alliance with the Society of Human Resources Management", vol. 45, iss. 4, ss. 629-648.
  • Saks A.M., Burke L.A. (2012), An investigation into the relationship between training evaluation and the transfer of training, "International Journal of Training and Development", vol. 16, iss. 2, ss. 118-127.
  • Salas E., Tannenbaum S.I., Kraiger K. (2012), The science of training and development in organizations: what matters in practice, "Psychological Science in the Public Interest", vol. 13, iss. 2, ss. 74-101.
  • Scheerens J., Bosker R. (1997), The foundations of educational effectiveness, Pergamon, Oxford.
  • Swanson R.A., Sleezer C.M. (1987), Training effectiveness evaluation, "Journal of European Industrial Training", vol. 11, no. 4, ss. 7-16.
  • Tharenou P., Saks A.M., Moore C. (2007), A review and critique of research on training and organizational-level outcomes, "Human Resource Management Review", vol. 17, iss. 3, ss. 251-273.
  • Torkzadeh R., Pflughoeft K., Hall L. (1999), Computer self-efficacy, training effectiveness and user attitudes: an empirical study, "Behaviour & Information Technology", vol. 18, iss. 4, ss. 299-309.
  • Tracey J.B., Tews M.J. (1995), Training effectiveness: accounting for individual characteristics and the work environment, "Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly", vol. 36, no. 6, ss. 36-42
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171559417

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.