PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 6, cz. 2 Zmiany w myśleniu marketingowym | 83--95
Tytuł artykułu

Proces wartościowania oferty w warunkach dynamicznych zmian ilościowo-jakościowych pola konkurencyjnego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Offer Valuation Process in the Terms of Dynamic Qualitative and Quantitative Market Changes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor w niniejszym artykule przedstawił wyniki badań własnych, będących częścią realizowanego projektu badawczego NCN nr 2011/03/D/HS4/04311, obejmującego swoim zakresem analizę klientów sektora wielkopowierzchniowych centrów handlowych zlokalizowanych w Lublinie w latach 2013-2016. Wybrany do badań okres charakteryzował się dużymi zmianami w strukturze konkurencyjnej analizowanego sektora. Oprócz istniejących kilkanaście lat centrów handlowo-usługowych pojawiły się nowe podmioty, wnosząc na rynek nie tylko nowy potencjał rzeczowy i finansowy, ale także potencjał innowacyjny w postaci nowych standardów w zakresie oferty rynkowej, rozwiązań organizacyjno-logistycznych oraz działań marketingowych. Dynamiczne zmiany wewnątrzsektorowe obserwowane na analizowanym rynku spowodowały, że klient musiał dokonać konfrontacji utrwalonych dotychczas standardów i zasad postępowania (wraz z wyrobionym i przyjętym przez niego systemem ocenno-porównawczym) z nowymi rozwiązaniami proponowanymi przez wchodzące na rynek podmioty rynkowe. Klient stanął zatem w obliczu konieczności zrozumienia nowej rzeczywistości rynkowej, poznania jej i zaakceptowania, a następnie zredefiniowania swojej wrażliwości konsumenckiej, celów i oczekiwań, słowem musiał się uczyć rynku na nowo. (fragment tekstu)
EN
In this article, the author presented the results of his study conducted as part of the National Science Centre research project No. 2011/03/D/HS4/04311, encompassing the analysis of the customers of the large format shopping centres sector in Lublin in 2013-2016. The period selected for the research was characterised by large changes in the competitive structure of the analysed sector. New subjects were added to retail and service centres which had existed for over a dozen years, bringing with them to the market not only new material and financial potential, but also innovative potential in the form of new standards in terms of market offer, organisational and logistics solutions as well as marketing activities. The selected research area and also the specific, turbulent character of the market space included in the study allowed the author to identify the main research problem of the article as a diagnosis of the course of customer learning processes (perceived as observed changes in the process of shaping their satisfaction and loyalty) in the perspective of dynamic quantitative and qualitative market changes. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • Andreasen A.R. (1995), Marketing Social Change, Jossey-Bass, San Francisco.
  • Antonides G., van Raaij W.F. (2003), Zachowanie konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Drucker P.F. (2004), Post-Capitalist Society, Butterworth-Heinemann, New York.
  • Fornell C. (2008), The Satisfied Customer. Winners and Losers in the Battle for Buyer Preference, St. Martin's Griffin, New York.
  • Foxall G.R. (2005), Understanding Consumer Choice, Palgrave Macmillan, London.
  • Henseler J., Ringle C.M., Sinkovics R.R. (2009), The Use of Partial Least Squares Path Modeling in International Marketing, "Advances in International Marketing", vol. 20, no. 1.
  • Kim J.W., Lee F., Suh Y.G. (2015), Satisfaction and Loyalty From Shopping Mall Experience and Brand Personality, "Services Marketing Quarterly", vol. 36, no. 1.
  • Mazurek-Łopacińska K. (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Moller K. (2010), Relationships and Networks [w:] M.J. Baker, M. Saren (red.), Marketing Theory: A Student Text, Sage, London.
  • Porter M.E. (1980), Strategia konkurencji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Rudnicki L. (2012), Zachowanie konsumentów na rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sagan A. (2011), Modele strukturalne w analizie zachowań konsumenta - ewolucja podejść, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1.
  • Sagan A. (2016), Modelowanie marketingowe a paradygmat marketingu, "Handel Wewnętrzny", nr 5(364).
  • Skowron Ł., Gąsior M. (2017), Motywacja pracownika a satysfakcja i lojalność klienta, Difin, Warszawa.
  • Skowron Ł. (2017), Uczenie się klienta w warunkach zmian rynkowych, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171559789

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.