PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 6, cz. 2 Zmiany w myśleniu marketingowym | 97--110
Tytuł artykułu

Miejsce zewnętrznego wizerunku banku jako pracodawcy wśród determinant wyboru oferenta produktów bankowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Place of the Bank's External Image as an Employer Among the Determinants of the Choice of the Offeror of Bank Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu było zatem zidentyfikowanie czynników wpływających na podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów banków, ich hierarchiczne uporządkowanie oraz określenie miejsca zajmowanego wśród nich przez pozytywny zewnętrzny wizerunek banku jako pracodawcy. W trakcie realizacji tego celu weryfikacji poddano hipotezę badawczą mówiącą, że pozytywny zewnętrzny wizerunek banku jako pracodawcy jest najważniejszą determinantą wyboru oferenta produktów bankowych przez klientów. (fragment tekstu)
EN
The aim of the study was to determine and hierarchically order the determinants of the choice of the offeror of the bank products by the customers. This article has a research nature. Empirical research took the form of a survey. They were carried out in the first half of 2015 on group of 1000 adult clients of banks living in Lubelskie, Mazowieckie and Lodzkie voivodeships. The survey results show that the respondents choosing the bank product offeror most paid attention to the bank's financial situation, the timely execution of the orders and the guarantee of a high level of security of deposited funds against cybercriminals. The positive external employer image of the bank in the respondents' opinions was not a significant determinant of the choice of the bank's offeror. Therefore, it can be concluded that banks seeking to attract new customers should skillfully expose actions that affect the level of safety of their products. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Adekiya A.A., Gawuna M.S. (2015), Bank choice determinant factors: a study of University students in Metropolitan Kano, "International Journal of Management Sciences", vol. 6, no. 4, ss. 154-175.
  • Barcikowska-Kotłowska B. (2004), Nabywcy i ich postępowanie na rynku. Segmentacja i wybór rynku docelowego [w:] W. Deluga (red.), Marketing w zarysie, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, ss. 31-46.
  • Baruk A.I. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa.
  • Baruk A.I. (2008), Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, Dom Organizatora, Toruń.
  • Baruk A.I. (2012), Rola marketingu personalnego w kształtowaniu wizerunku organizacji naukowej, "Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych", nr 3(4), ss. 107-125.
  • Bednarska-Olejniczak D. (2012), Zachowania młodych konsumentów na rynku usług bankowych, "Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu", nr 13, ss. 299-311.
  • Boguszewska-Kreft M. (2009), Emocje - niedoceniany element marketingu, "Marketing i Rynek", nr 11, ss. 15-20.
  • Budzyński W. (2002), Wizerunek firmy, kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa.
  • Budzyński W. (2012), Kształtowanie wizerunku równoległego, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • Cienkowski W. (1990), Słownik Szkolny. Synonimy, WSiP, Warszawa.
  • Cox R., Brittain P. (2000), Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa.
  • Dewalska-Opitek A. (2009), Sześć zasad kreowania zintegrowanego wizerunku przedsiębiorstwa jako pracodawcy, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 6, ss. 25-41.
  • Dębski M. (2009), Kreowanie silnej marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Furtak R. (2010), Kształtowanie wizerunku firmy [w:] G. Sobczyk (red.), Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, PWE, Warszawa, s. 159.
  • Garlicki J., Terlikowski W. (2015), Co decyduje o wyborze banku, "Bank", nr 4, ss. 82-83.
  • Hill D. (2010), Emocje wielkie jak Chiny, "Marketing w Praktyce", nr 5, ss. 71-72.
  • Kochukalam C., Thomas J., Joseph M.B. (2018), Factors influencing choice of banks in a millennial customer perspective, "Global Journal of Commerce and Management Perspective", vol. 7(1), ss. 1-6.
  • Misterek W. (2012), Czynniki decydujące o wyborze rachunku bankowego wśród gospodarstw domowych w Polsce, "Annales UMCS. Sectio H", vol. XLVI, z. 4, ss. 591-600.
  • Oxenfeldt A.R. (1997), Developing a Favourable Price-Quality Image, "Journal of Retailing", vol. 52, no. 2, ss. 23-32.
  • Ries A., Trout J. (2000), 22 niezmienne prawa marketingu, PWE, Warszawa.
  • Skowronek I. (2012), Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, Poltext, Warszawa.
  • Słownik Języka Polskiego (2007), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stankiewicz B. (2010), Konkurencyjność przedsiębiorstw w warunkach ograniczonego wzrostu gospodarczego Polski - o potrzebie nowego spojrzenia [w:] S. Lachiewicz., M. Matejun (red.), Konkurencyjność jako determinanta rozwoju, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łodź, ss. 11-20.
  • Urbaniak M. (2003) Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Woźniak B. (2004), Polityka promocji [w:] W. Deluga (red.), Marketing w zarysie, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, ss. 151-172.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171559801

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.