PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 25, 1/2018 | 73--80
Tytuł artykułu

Sports Clubs as Learning Organizations - Polish Model

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Sports clubs in Poland, wanting to develop and become more and more competitive, cannot be based only on material resources. The past and present of this type of organization clearly show that this chosen direction is fatal. Contemporary, modern sports organizations must learn to draw on intangible resources such as knowledge gathered among employees and management, resources and technological capabilities, the experience of the whole organization or specific partners - stakeholders ready to support the club at every organizational level. The aim of the article is an attempt to recognize the idea of a learning organization in the context of functioning sports clubs in Poland.(author's abstract)
Rocznik
Strony
73--80
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Szczecin
  • University of Lodz
Bibliografia
  • Appelo, J., (2016), Zarządzanie 3.0. Kierowanie zespołami z wykorzystaniem metodyk Agile, Wyd. Helion, Warszawa.
  • Budziewicz-Guźlecka, A. (2014). Rola działalności naukowo-badawczej w rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, (112, T. 1 Nowa gospodarka-spojrzenie interdyscyplinarne.), 9-17.
  • Budziewicz-Guźlecka, A., Drab-Kurowska, A. (2009). Zarządzanie wiedzą w dobie nowej gospodarki. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 35, cz. 2, 39-51.
  • Burke, W.W., Noumair, D.A. (2015). Organization development: A process of learning and changing. FT Press.
  • Jabłoński, M. (2015). Kompetencje, a role współczesnego menedżera. In: I. Bednarska-Wnuk, J. Michalak, I. Świątek-Barylska (eds.), Zachowania organizacyjne. Organizacja jako przestrzeń kształtowania zachowań pracowników. Łódź: Wydawnictwo UŁ.
  • Kaczmarek, B. (2012). Organizacja ucząca się jako nowa wartość firmy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 737.
  • Kuźbik, P. (2014). Social media and the development of corporate social responsibility in sports organizations. In: J. Reichel (ed.), CSR Trends. Beyond Business as Usual. Łódź: Centrum Strategii i Rozwoju Imapct.
  • Kuźbik, P. (2016). Sport jako platforma komunikacyjna w społeczeństwie informacyjnym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 123.
  • Mikuła, B. (2017). Transformacja przedsiębiorstwa w kierunku organizacji uczącej się. Studia Ekonomiczne, 336, 24-36.
  • Olszewska, B. (2013). Teoretyczne nurty dominujące w problematyce uczenia się organizacji. In: B. Olszewska, M. Czarnecki, E. Piwoni-Krzeszowska (eds.), Przedsiębiorstwo jako organizacja ucząca się. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
  • Platonoff, A.L. (2009). Zarządzanie dynamiczne. Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: Difin.
  • Schein, E.H. (2010). Organizational culture and leadership (vol. 2). John Wiley & Sons.
  • Seebacher, U.G. (2002). Cyber Commerce Reframing. The End of Business Process Reengineering. Berlin-Heidelberg: Springer-Verlag.
  • Senge, P.M. (2014). The fifth discipline fieldbook: Strategies and tools for building a learning organization. Crown Business.
  • Sitko-Lutek, A. (2009). Organizacyjne uczenie się a kompetencje organizacji. In: A. Sitko-Lutek, E. Skrzypek (eds.), Organizacyjne uczenie się w rozwoju kompetencji przedsiębiorstw. Warszawa: C.H. Beck.
  • Sznajder, A. (2008). Marketing sportu. Warszawa: PWE.
  • Waśkowski, Z. (2015). Wykorzystanie teorii interesariuszy w procesie kształtowania strategii marketingowej organizacji sportowych, Polityki Europejskie. Finanse i Marketing, 13 (62).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171559879

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.