PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 2382--2388
Tytuł artykułu

Wpływ niedostępności pojedynczej pętli transmisyjnej na jazdę pociągu na linii metra

Warianty tytułu
The Influence of one Separate Unavailable Transmission Loop on the Metro Line Train Movement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule została przedstawiona analiza czasu opóźnień pociągów na linii metra, spowodowanych uszkodzeniem pętli transmisyjnej (lub nadajnika zasilającego tą pętle). Dla zaproponowanego modelu opisującego ruch pociągu wykonano szereg obliczeń, dla różnych wartości parametrów. Oszacowano w ten sposób czas opóźnienia w dojeździe pociągu do następnej stacji w porównaniu z sytuacją bez usterek. Dla najczęściej występujących długości pętli na I linii metra w Warszawie okazało się, że opóźnienie spowodowane awarią transmisji na pojedynczej pętli jest rzędu 2-3 sekund, Dlatego też można przyjąć, że tego typu awaria nie wpływa w znaczący sposób na ruch pociągów metra.(abstrakt oryginalny)
EN
This article presents analysis of train time delays on the metro line, which occurred due to the failureof transmission loop. Number of calculations for various parameters which describe suggested train movement model have been carried out . This way delay of train achieving next station has been estimated and compared with trouble-free situation. For the most frequent length of Warsaw metro line I loops it appeared that the delay caused by transmission failure on the single circuit lasts 2-3 seconds. Therefore the conclusion is that this type of failure does not affect significantly on the metro train movement.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2382--2388
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • 1.Bergiel K., Karbowiak H.: Automatyzacja prowadzenia pociągu, Wydawnictwo EMI PRESS Łódź 2005.
  • 2.Karbowiak H., Barański S., Bergiel K.: Polskie systemy SOP bezpiecznego prowadzenia pociągu na liniach metra, Technika Transportu Szynowego 1-2/2014.
  • 3.Sobański M.: SOP-2P Analiza niezawodności nadajnika, Materiały wewnętrzne Adtranz ZWUS, Katowice 2001.
  • 4.Zając W., Szeląg A.:Harmonicdistortion caused by suburban and underground rolling stock with DC motors, International Power Electronics Congress CIEP'96, Mexico, October 14-17, 1996.
  • 5.Zając W., Szeląg A.:Analysis and CAD of electric vehicle power electronic converters as a source ofelectromagnetic disturbances, Fourth International Conference COMPRAIL'94. Madrid 7-9 IX, 1994. Computational Mechanics Publications ISBN: 1 85312 359 5.
  • 6.Steczek M., Szeląg A.: Determination of parameters significant for selection of an input filter for aDC catenary-supplied electric traction vehicle, ElectromotionVol. 21, 2014,
  • 7.Szeląg A., Steczek M.:Analysis of input impedance frequency characteristic of electric vehicles with a.c. motors supplied by 3 kV DC system for reducing disturbances in signaling track circuits caused by the harmonics in the vehicle's current, PrzeglądElektrotechniczny89nr 3a/2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171560681

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.