PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 2 (27) | 179--190
Tytuł artykułu

Zarządzanie procesami biznesowymi w firmie zajmującej się importem używanych samochodów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Process Management in a Company Dealing in the Import of Used Cars
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Polacy chętnie kupują używane samochody, których większość pochodzi z importu. Powszechnie uważa się, że za zachodnią granicą samochody eksploatuje się w korzystniejszych warunkach, co wiąże się z ich mniejszym zużyciem. Procesy związane z zakupem samochodu za granicą i jego importem do Polski są podobne w przypadku indywidualnych i instytucjonalnych importerów. Zawsze pojazd należy wyszukać, sprawdzić jego stan techniczny, wyrejestrować w kraju pochodzenia, przetransportować, wykonać obsługę przedsprzedażową i ponownie zarejestrować w kraju docelowym. Największym mankamentem w handlu używanymi samochodami jest to, że firma oferująca takie samochody dostarcza nową wartość dla klienta, lecz nie pomaga mu w zbyciu dotychczas użytkowanego pojazdu. Artykuł prezentuje najważniejsze działania biznesowe związane ze sprzedażą używanych pojazdów samochodowych. W tym celu omówiono sprzedaż takich samochodów w Polsce, scharakteryzowano łańcuch logistyczny ponownego wprowadzenia ich na rynek oraz przedstawiono wybrane przedsiębiorstwo zajmujące się importem tych samochodów do Polski. (abstrakt oryginalny)
EN
Poles are eager to buy used cars, most of which are imported. It is generally believed that cars are used in more favourable conditions beyond the western border. The processes related to the purchase of a car abroad and its import into Poland are similar for both individual and institutional importers. One should always seek out a vehicle, check its technical condition, deregister it in the country of origin, transport it, perform pre-sales service and re-register it in the destination country. The biggest drawback in the used car trade is that the company offering such cars provides a new value for the customer but does not help him or her sell the used vehicle that he or she has used to date. The article presents the most important business activities related to the sale of used motor vehicles. To this end, the sale of such cars in Poland is discussed, the logistics chain is characterised and the introduction of used vehicles to the market is presented. A selected company importing these cars into Poland is analysed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
179--190
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Bibliografia
  • Das virtuelle Auktionshaus von Bund, Ländern und Gemeinden (2018), https:// zoll-auktion.de/auktion/ [dostęp: 21.12.2018].
  • Ostatni rok "diesla". Zapadł wyrok w sprawie emisji NOx (2018), https://warsztat. pl/dzial/101-prawo/artykuly/ostatni-rok-diesla-zapadl-wyrok-w-sprawie-emisji- n,68137 [dostęp: 17.12.2018].
  • Październik 2018: blisko 100 000 aut! (2018), https://www.samar.pl/__/3/3.a/100977/3. sc/11/Pa%C5%BAdziernik-2018--blisko-100-000-aut-.html?locale=pl_PL [dostęp: 2.12.2018].
  • Włodarczyk M., Janczewski J. (2013), Zarządzanie logistyką zwrotną w usługach motoryzacyjnych, [w:] Z. Zioło, T. Rachwał (red.), "Przedsiębiorczość - Edukacja" nr 9, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa-Kraków.
  • Woźniak M. (2018), Procesy przygotowania pojazdów do ponownego użycia na przykładzie firmy WOZNIAK, inżynierska praca dyplomowa AHE w Łodzi.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171561579

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.