PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 3(29) Konsument na rynku usług sportowych i turystycznych | 6--10
Tytuł artykułu

Społeczno-ekonomiczne studium przypadku motywów uczestnictwa w nowej formie turystyki przygodowej - Downhillu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Socio-economic case study of the motives of participating in the new form of adventure tourism - Downhill
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł porusza tematykę aktywności turystycznej w zakresie turystyki przygodowej. Celem artykułu jest poznanie motywów aktywności turystycznej wśród Downillowców. Została przeanalizowana społeczna i ekonomiczna strona uprawiania tej formy turystyki przez tak uściśloną grupę badaną. Autorka bazuje na przypuszczeniu, iż Downhillowcy głównie kierują się w uprawianiu aktywności turystycznej chęcią przeżywania silnych emocji w atrakcyjnych turystycznie terenach, nastawieni są na pogłębianie relacji ze współuczestnikami Downhillu, a podstawą tej turystyki i sportu są dochody. Materiał empiryczny został zebrany za pomocą dziesięciu wywiadów swobodnych z listą poszukiwanych informacji. (abstrakt oryginalny)
EN
This article deals with the subject of tourist activity in the field of adventure tourism among Downhill participants. The aim of the article is to learn about the motives of tourist activity among Downillians. The social and economic side of practicing this form of tourism through such a refined research group has been analyzed. The author is based on the assumption that Downhill players are mainly driven by the tourist's desire to experience strong emotions in attractive tourist areas, are focused on deepening relationships with downhill participants, and the basis of this tourism and sport are income. The empirical material was collected using the form of ten random interviews with a list of wanted information. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bieńczyk G., Łobożewicz T., (2001) Podstawy turystyki, Warszawa: Wyższa Szkoła Ekonomiczna.
  • Gołembski G., (2005) Kompendium wiedzy o turystyce,Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • http://www.2bstyle.pl/styl-zycia/97-downhill-moja-pasja-i-praca [20.07.2018].
  • http://www.ekstremalne.pl/article,id_63.html [20.07.2018].
  • http://www.jeleniagora.pl/JeleniaGora [20.07.2018].
  • Kozioł L., (2012) Typologia czynników motywujących do podróżowania [w:] Zeszyty naukowe małopolskiej wyższej szkoły ekonomicznej w Tarnowie t. 20, nr 1, Tarnów: Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie.
  • Mokras-Grabowska J., (2015) Turystyka aktywna - zagadnienia terminologiczne i klasyfikacje [w:] Stasiak A., Śledzińska J., Wodarczyk B., (red)., Wczoraj, dziś i jutro turystyki aktywnej i specjalistycznej Warszawa: Wydawnictwo PTTK "Kraj".
  • Mucha-Szajek E., (red.), Teoria i praktyka usług turystycznych, rekreacyjnych i hotelarsko-żywieniowych w świetle badań, Poznań: WSHiG.
  • Nowacki M., (2011) Czym jest turystyka przygodowa? [w:] Siwiński W., Tauber D.R., (red.), Teoria i praktyka usług turystycznych, rekreacyjnych i hotelarsko - żywieniowych w świetle badań, Poznań: WSHiG.
  • Płocka J., (2009) Turtystyka. Wybrane zagadanienia, Toruń: Wydawnictwo Espace Magazine.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171561609

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.