PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 7, cz. 2 Logistyka w naukach o zarządzaniu | 83--95
Tytuł artykułu

The Use of Modeling in the Process of Customer Return Management

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Due to the economic situation, increased competition inside the market and more liberal policies of the European Union towards customers, customer's returns in the supply chain are unavoidable and the best way to work against them is to manage them well. One of the most common reasons for the returns increase is the highest level of Internet sales, where the probability of returns is much higher and there is a huge risk that the product will not meet the buyer's expectations. Nowadays, Polish companies still lack the awareness about what the reasons of returns are and what benefits they can bring to the company. To change this situation, researchers should explore this topic in their articles, and managers need to incorporate the return process into their overall strategy so as a result both sides - customers and company will benefit. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • University of Information Technology and Management in Rzeszow
Bibliografia
  • Alshamsi A., Diabat A. (2015), A reverse logistics network design, "Journal of Manufacturing Systems", 37, pp. 589-598.
  • Bernon M., Cullen I., Gorst J. (2008), Reverse logistics self assessment workbook. Department for Transport, Cranfield University, University of Sheffield.
  • Blumberg D.F. (2005), Introduction to Management of Reverse Logistics and Closed Loop Supply Chain Processes, CRC Press, Florida.
  • BOC Group, Monitoring procesów z wykorzystaniem systemu ADONIS® [online], http://www.bocpl. com/uniprogram/wp-content/uploads/2008/12/adonis-mechanizm wskaanikaw_prezentacja_ rozwiazania.pdf, access: 17.04.2018.
  • BOC Group, Zarządzanie procesami biznesowymi z systemem ADONIS Funkcjonalność i scenariusze zastosowań [online], http://www.boc-pl.com/ADONIS-white_paper.pdf, access: 20.04.2018.
  • de Brito M., Dekker R. (2004), A Framework for Reverse Logistics, Reverse Logistics Quantitative Models for Closed-Loop Supply Chains, Springer, New York.
  • Jeszka M.A. (2014), Logistyka zwrotna. Potencjał, efektywność, oszczędność, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Gębczyńska A., Bujak A. (2014), Modelowanie i symulacja procesu obsługi klienta z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, "Logistyka", No. 6.
  • Lehmann K. (2015), Vademecum konsumenta, UOKiK, Warszawa.
  • Mesjasz-Lech A. (2011), Makroekonomiczne aspekty logistyki zwrotnej, "Logistyka", No. 2.
  • Peppard J., Rowland P. (1997), Re-engineering, Gebethner & Ska, Warszawa.
  • Radziemska M., Wymogi dotyczące recyklingu [online], http://www.rewolucjawsmieciach.pl/ baza-wiedzy/recykling/wymogi-ue-dotyczace-recyklingu/, access: 11.06.2018.
  • Rogers D.S., Lambert D.M., Croxton K.L, García-Dastugue S.J. (2002), The returns management process, "The International Journal of Logistics Management", No. 13, Iss. 2.
  • Seidel H. (2014), Techniki sprzedaży, które zmieniły zachowania konsumentów. Dlaczego Zalando?, Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa.
  • Starosta-Patyk M. (2016), Logistyka zwrotna produktów niepełnowartościowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami produkcyjnymi, PWE, Warszawa.
  • Tips for handling store returns, http://sbinfocanada.about.com/od/retail/a/storereturns.htm, access: 25.04.2018.
  • Umeda S. (2013), Simulation analysis of supply chain systems with reverse logistics, Proceedings of the 2013 Winter Simulation Conference: Simulation: Making Decisions in a Complex World.
  • Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 21).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171561895

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.