PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 1 (27) | 3--9
Tytuł artykułu

Agile Management Education for the Future. The Role of Social Capital and Trust

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zwinna edukacja menedżerska dla przyszłości. Rola kapitału społecznego i zaufania
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Prognozowanie przyszłych trendów staje się coraz trudniejsze ze względu na wzrost tempa zmian na świecie i na złożoność skutków tych zmian. Trudne czasy wymagają niestandardowych rozwiązań pozwalających sprostać oczekiwaniom interesariuszy w sytuacji, kiedy tradycyjne koncepcje zarządzania tracą na wartości, co ogranicza ich wpływ na zarządzanie wynikami. Istnieją dwa racjonalne rozwiązania stosowane w praktyce; budowa odporności na szok oraz zwinność w wykorzystywaniu szans i zasobów. W badaniach dotyczących wyobraźni strategicznej menedżerów oraz zaufania zauważa się ograniczoną perspektywę poznawczą i kreatywność oraz zdolność menedżerów do reagowania w odpowiednim czasie na sygnały z otoczenia. Celem tego artykułu jest analiza tzw. miękkich czynników wpływu na zintegrowane działania, jakimi są kapitał społeczny i zaufanie. Aby podjąć skuteczne działania w zakresie sprostania wyzwaniom przyszłości, niezbędne są właściwe narzędzia i metody definiowania celów organizacji, strategii ich wdrażania, a także wykształcenia niezbędnych kompetencji menedżerskich. Edukacja menedżerska powinna być bardziej skupiona na pracy zespołowej, uczeniu się przez podejmowanie działań prorozwojowych z wykorzystaniem metod kreatywnego myślenia typu design thinking.(abstrakt oryginalny)
EN
Forecasting the future trends in any area becomes more and more frustrating in view of the accelerating pace of change in all components of reality resulting with unprecedented complexity of possible impacts. Hard times call for not standardized solution of how to stay accountable for numerous stakeholders in business roadmap to the future when the value of traditional management theories and concepts in turbulent environment is undermined and performance endangered. The common rationality brings two practical solutions: building resistance to shocks and agility to take advantage of perceived opportunities and available resources. When interviewing managers on their strategic imagination and trust factors one can find too limited perspectives, reduced creativity and real capability to respond to problems on time. This paper is aimed at showing the role of soft factors such as social capital and trust, as the base for meaningful moves allowing for integrated actions. To properly address the future challenges and use the proper tools in defining goals, strategies and execution a whole new set of management competences are needed as well as new forms of managerial education with more teambased business-driven action learning and design thinking.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Adler, P., Shenhar, A., (Fall 1990). Adapting your Technological Base: The Organizational Challenge, "Sloan Management Review", no. 1.
  • Alstyne, V., Parker, M., Choudary, G., (2016), Nowe reguły strategii, HBR Polska.
  • Ambler, S.M., Lines, M, Disciplined Agile Delivery (DPD): A Practical Guide to Agile Software Delivery in the Enterprise, IBM Press, 1st ed.
  • Bochniarz, Z., Andreoli, D. et al. (2008). Clustering and Social Capital: Past and Current Research at the University of Washington and Unanswered Questions, at the "Annual MOC Faculty Workshop of the Harvard Business School", December 7th.
  • Bochniarz, Z., Faoro, K. (2016) The Role of Social Capital in Cluster and Regions' Performance: Comparing Aerospace Cases from Poland and U.S.A. in Malgorzata Runiewicz-Wardyn (editor), Innovations and emerging technologies for the prosperity and quality of life, PWN, Warszawa.
  • Bohlen J., Beal, G. (1957) The Diffusion Process, Special Report No. 18, Agriculture Extension Service, Iowa State College.
  • Cobb, Ch. (2011), Making Sense of Agile Project Management. Balancing Control and Agility, J. Wiley & Sons, Hoboken, NJ.
  • Denning, S. (2010), The Leader's Guide to Radical Management. Reinventing the Workplace for the 21st Century, Jossey-Bass.
  • Denning S., How to Make The Whole Organization Agile. forbes.com/sites/stevedenning/2015/07/22/how-to-make-the whole-organization-agile.pdf.
  • De Smet, A., Lund, S., Schaninger, W., The keys to organizational agility, mckinsey.com. pdf.
  • Fukuyama, F. (1995) Trust: the social virtues and the creation of prosperity, The Free Press, New York.
  • Fukuyama, F. (1999). Social Capital and Civil Society. IMF lecture.
  • Fukuyama, F. (2002). Social Capital and Development: The Coming Agenda. "SAIS Review", 22(1).
  • Gothelf, J. (2014), Bringing Agile to the Whole Organization, HBR, November 14, 2014.
  • Grootaert, C., van Bastelaer, T., 2002. Conclusion: measuring impact and drawing policy implications. In Van Bestelaer, T. (ed.) The Role of Social Capital in Development. Melbourne: Cambridge University Press.
  • Grudzewski, W., Hejduk I., Sankowska, A., Wantuchowicz, M., (2007), Trust management in virtual organizations, Difin, (in Polish).
  • Hoffman, A. (2017), The Evolving Focus on Business Sustainability Education, in: Earth Ed. Rethinking Education on a Changing Planet, The World Watch Institute, Washington DC.
  • Kerzner, H., (2000), Applied Project Management. Best Practices on Implementation, John Wiley & Sons, Inc., New York.
  • Leśniak-Łebkowska G., (2017), Trust level and social capital as foundations of strategic development of an enterprise of XXI century, "Studia Oeconomica Posnaniensia", Vol.5, no 9, pp. 50-68. (in Polish).
  • Leveraging the Practice of "Being Agile" to Design an Agile Management Curriculum, infoq.com. /articles/being-agile-management- curriculum
  • Moreira, M., (2013), Being Agile. Your roadmap to Successful Adoption of Agile, Apress.
  • Rigby, D., Sutherland, J., Noble, A. (2018), Agile at scale. How to go from a few teams to hundreds, HBR, May-June.
  • Sutherland, J. Scrum, (2014), The Art of Doing Twice the Work in Half the Time, Crown Business, New York.
  • Sztompka, P., (2016), Kapitał społeczny. Teoria przestrzeni międzyludzkiej, Ed. Znak, Krakow., p.157.
  • OECD, (2001). The Well-Being of Nations: The Role of Human and Social Capital, Paris.
  • Putnam, R. (1995), Bowling Alone: America's Declining Social Capital, "Journal of Democracy", 6, pp. 65-78.
  • Putnam, R. (2000). Bowling Alone: The Collapse and Survival of American Community. New York: Simon and Schuster.
  • Twelve principles of Agile Manifesto (2001), Agile Manifesto Copyrightc: Beck, K., et al.
  • infoq.com. /articles/being-agile-management-curriculum: Leveraging the Practice of "Being Agile" to Design an Agile Management Curriculum, (05.09.2017).
  • Wysocki, R., (2012), Effective Project Management: Traditional, Agile, Extreme, 6th ed., Wiley Publ., Inc., Indianapolis.
  • www. agile in education. pdf. (2017)
  • www.agileineducation.org. The Agile In Education Compass (Stuart Young designer)
  • www. towards_agile_education_model_jasmina_nkolic.pdf. (12.08.2017)
  • www.mckinsey.com. :Why agility pays (27.08.2017)
  • www.i-l-m.com ILM report(2014): The truth about trust: honesty and integrity at work.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171562901

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.