PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 3192--3202
Tytuł artykułu

Projekt lawety z pneumatyczną regulacją wysokości

Warianty tytułu
Project of a Trailer with Pneumatically Adjustable Height
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawionoprojekt lawety z pneumatyczną regulacji wysokości. W przyjętym rozwiązaniu zastosowano zawieszenie zbudowane z czterech niezależnych wahaczy, połączonych z poduszkami pneumatycznymi oraz amortyzatorami gazowymi. Zawieszenie przyczepy umożliwia regulację jej wysokości w zależności od potrzeb. Do załadunku możliwe jest opuszczenie przyczepy na podłoże, co sprawia, że można załadować na nią samochody lub inne pojazdy o niewielkim prześwicie. Wysokość minimalna na równym podłożu to niespełna 60 mm. Tandem składa się z dwóch osi hamownych. Laweta wyposażona została we wszystkie niezbędne do komfortowego i bezpiecznego użytkowaniasystemy. Model geometryczny całej konstrukcji zaprojektowano w programie Solid Edge.Opracowano wstępne założenia konstrukcyjnepodwozia przyczepy jak również poddano analizie metodą elementów skończonych w programie Solid Edge ramę lawety.(abstrakt oryginalny)
EN
The articlepresents the project of a trailer with pneumatically adjustable height. The solution adopted in this project consists of a suspension composed of four independent arms, combined with pneumatic bags and gas shock absorbers. Trailer suspension allows you to adjust the height according to your needs. For loading, it is possible to lower the trailer to the ground, which all owes to can pack the cars or other vehicles with low wheel set. Minimum height on level ground is less than 60 mm. Tandem consists of two braking axis. Tow truck has been equipped with all systems necessary for a comfortable andsafe operation. Geometric model of the entire structure is designed in Solid Edge.There have been presented preliminary design assumptions of the trailer along with analysis of the chassis with use of finite-elements methodin Solid Edge. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3192--3202
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • 1.Bielski J., Wprowadzenie do inżynierskich zastosowań MES.Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków 2010.
  • 2.GabrylewiczM., Podwozia i nadwozia pojazdów samochodowych. WKiŁ, Warszawa 2012.
  • 3.Orzełowski S., Budowa podwozi i nadwozi samochodowych, WydawnictwaSzkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2008.
  • 4.Produkcja i sprzedaż lawet. http://www.galabbg.pl/ (dn. 30.12.2014).
  • 5.Metalzbyt. http://www.e-metalzbyt.pl/ (dn. 30.12.2014).
  • 6.Allegro. Serwis handlowy. http://allegro.pl/ (dn. 30.12.2014).
  • 7.Sklep z częściami do przyczep. http://www.czescidoprzyczep.com.pl/ (dn. 5.01.2015).
  • 8.Sklep z oponami. http://www.oponeo.pl/ (dn. 5.01.2015).
  • 9.TME. Sklep z podzespołami elektronicznymi. http://www.tme.eu/ (dn. 15.01.2015).
  • 10.Sklep z elementami samochodowymi. http://www.airride-system.pl/ (dn. 15.01.2015).
  • 11.AL-KO. http://www.al-ko.pl/ (dn. 15.01.2015.
  • 12.Escape. Wyciągarki. http://www.escape4x4.pl/ (dn. 15.01.2015)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171563031

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.