PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 1 | 255--271
Tytuł artykułu

Media społecznościowe jako nowoczesny kanał komunikacyjny w firmach rodzinnych - wyniki badań pilotażowych

Autorzy
Warianty tytułu
Social Media as a Modern Communication Channel in Family Businesses - Results of Pilot Studies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach można zaobserwować znaczący wzrost zainteresowania tematyką firm rodzinnych. Zbiegło się to w czasie z rewolucją Web 2.0, która zmieniła charakter komunikacji w naszym społeczeństwie. Wiele przedsiębiorstw rodzinnych dostrzegło, że interaktywność mediów społecznościowych może być skutecznym narzędziem konkurowania z innymi. W artykule poddano analizie wykorzystanie mediów społecznościowych jako nowoczesnego kanału komunikacji dla przedsiębiorstw rodzinnych. W tym celu dokonano analizy dostępnej literatury oraz raportów i przeprowadzono badania pilotażowe na grupie firm rodzinnych województwa kujawsko-pomorskiego. (abstrakt oryginalny)
EN
In recent years, there has been a significant increase in interest in the subject of family businesses. This coincided with the Web 2.0 revolution, which changed the nature of communication in our society. Many family businesses have noticed that the interactivity of social media can be an effective tool for competing with others. The article provides the analysis of the use of social media as a modern communication channel for family enterprises. For this purpose, the available literature and reports were analyzed and pilot studies were carried out on a group of family businesses in the Kuyavian-Pomeranian Voivodship. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
255--271
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Delaney J., Meister G., Rubin A., A Short History Of Social Media, https://www.sociallyawareblog.com/2011/08/21/a-short-history-of-social-media/ [dostęp: 27.10.2018].
  • Kemp S., Digital In 2017: Global Overview, https://wearesocial.com/special-reports/digital--in-2017-global-overview [dostęp: 27.10.2018].
  • Mandl I., Overview of Family Business Relevant Issues. Final Report, Austrian Institute for SME Research, Vienna 2008.
  • Mattelart A., Teorie komunikacji: krótkie wprowadzenie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Pilarczyk B., Komunikacja marketingowa jako sposób osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku, [w:] B. Pilarczyk, Z. Waśkowski (red.), Komunikacja rynkowa - skuteczne narzędzia i obszary zastosowania, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu" 2010, nr 153.
  • Popczyk W., Zarządzanie przedsiębiorstwem rodzinnym - osiągnięcia młodej specjalności w naukach o zarządzaniu w Polsce, [w:] A. Zakrzewska-Bielawska, Stan i perspektywy rozwoju nauk o zarządzaniu. Wybrane problemy, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń 2016.
  • Raport Badanie Firm Rodzinnych, http://www.badniefirmrodzinnych.pl//files/Raport-Badanie-Firm-Rodzinnych-2015-Blackpartners.pdf [dostęp: 27.10.2018].
  • Raport Firma rodzinna to marka, http://www.sig.org.pl/edc_media/List/Item-477/TinyFiles/Firma-rodzinna-to-marka.pdf [dostęp: 27.10.2018].
  • Raport Firmy rodzinne w Polsce i Hiszpanii, http://www.soc.umk.pl/wp-content/uploads/2017/0/RAPORT_firmy_rodzinne_w_polsce_ihiszpanii_online.pdf [dostęp: 27.10.2018].
  • Raport Rodzinny biznes na Giełdzie, http://grantthornton.pl/wp-content/uploads/2018/02/Firmy-rodzinne-na-gieldzie-GT_02022018.pdf [dostęp: 27.10.2018].
  • Rawlins B., Give the emperor a mirror: Toward developing a stakeholder measurement of organizational transparency, "Journal of Public Relations Research" 2009, Vol. 21.
  • Sułkowski Ł, Definicje i typologie małych firm rodzinnych - wnioski z badań, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie" 2011, om XII Zeszyt 6.
  • White M., Nassim T., Carbeck J., Dhar A., Tech Trends 2017 The kinetic enterprise, https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Technology/gx-tech-trends-the-kinetic-enterprise.pdf [dostęp: 27.10.2018].
  • Winnicka-Popczyk A., Finansowanie innowacji w polskich firmach rodzinnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.
  • http://nowymarketing.pl/a/6758,s-social-media-encyklopedia-marketingu [dostęp: 27.10.2018].
  • http://sjp.pwn.pl/slowniki/media spo eczno ciowe.htm [dostęp: 27.10.2018].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171563173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.