PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 3265--3272
Tytuł artykułu

Analysis of the Reproducibility of Geodetic Railway Kinematic Measurement (part 2)

Warianty tytułu
Analiza powtarzalności geodezyjnych kolejowych pomiarów kinematycznych (część 2)
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu zaprezentowano geodezyjne pomiary kolejowe wykonane w celu przeprowadzenia badań dotyczące pomiarów wykonywanych systemami mobilnymi, na podstawie obowiązujących przepisów na liniach kolejowych w Polsce. W części drugiej skupiono się głównie na analizie pomiarów w płaszczyźnie pionowej, a także otrzymanych na tej podstawie pionowych parametrów geometrycznych torów kolejowych. Szczególną uwagę poświęcono powtarzalności wyników pomiarów w zależności od interwału pomiarowego oraz wpływowi warunków atmosferycznych na prowadzone pomiary.
EN
The paper deals also with geodetic railway measurements performed in order to carry out research concerning mobile surveying systems under existing legislation on railway lines in Poland. The focus of the second part is measurement analysis in vertical plane and its vertical rail track geometrical parameters. Special attention is paid to the reproducibility of kinematic measurement with different interval and the influence of temperature conditions.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3265--3272
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn
Bibliografia
  • 1. Chen Q., Zhang Q., Cheng Y., Railway Track Irregularity Measuring by GNSS/INS Integration, Proceedings of the 26th International Technical Meeting of the Satellite Division of The Institute of Navigation (ION GNSS+ 2013), Nashville 2013. TN, pp. 2180-2186.
  • 2. Faiz, R.B., Singh, S., Condition monitoring of track geometry in UK rail, International Conference on Computing, Engineering and Information, 2009. Pp.182-190.
  • 3. Godek K., Krupiński W., Wykrywanie błędów systematycznych w pomiarach wykonywanych precyzyjnym teodolitem elektronicznym, Infrastruktura i ekologia terenów wiejskich, PAN, nr 12/2010, Kraków.
  • 4. Gabara G. Praca magisterska Pomiary geodezyjne na terenach kolejowych z wykorzystaniem systemu mobilnego GEDO-CE, Olsztyn, 2014.
  • 5. Kędra Z., Pomiar ciągły szerokości i przechyłki w rozjazdach kolejowych, Transcomp - XIV International Conference: computer systems aided science, industry and transport, Poznań 2013. Pp. 1349-1358.
  • 6. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, z dnia 24 marca 1999 roku "W sprawie standardów technicznych dotyczących geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie" (Dz. U. 30, poz. 297).
  • 7. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, z dnia 9 listopada 2011 roku "W sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego" (Dz. U. 263, poz. 1572).
  • 8. Id-1 (D-1) Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Warszawa 2005.
  • 9. Id-14 (D-75) Instrukcja o dokonywaniu pomiarów, badań i oceny stanu torów, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.Warszawa 2005.
  • 10. Zarządzenie Nr 144 Zarządu PKP z dnia 23 października 2000 r. w sprawie ustalenia "Instrukcji o organizacji i wykonywaniu pomiarów w geodezji kolejowej" - D-19.
  • 11. Zarządzenie Nr 20 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 16 sierpnia 2010 roku, w sprawie ustalenia "Instrukcji o rodzaju i obiegu dokumentacji geodezyjno  kartograficznej wykonywanej na poszczególnych etapach modernizacji linii kolejowych" - Ig-1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171563621

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.