PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 25, 1/2018 | 173--178
Tytuł artykułu

Major Choice Determinants. Comparative Analysis of the Public Management Major at the Institute of Public Affairs of the Jagiellonian University

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The main aim of this article is to present factors behind a choice of the academic major - management with the field of study - management in the public and non-governmental sector at the Institute of Public Affairs of the Jagiellonian University (IPA JU). The article presents motives which may be a basis of a decision on undertaking higher education at any major and at the major - management with the field of study - management in the public and non-governmental sector. An attempt was made to compare motives behind a choice of various majors. The following questions were asked: What motives are the students beginning higher education guided with? Do the students starting their education at the IPA JU have the same motives as students starting education at other majors? The article was written based on the literature review, widely available research and analyses of research carried out among students who began studies at the IPA JU in 2008-2016.(author's abstract)
Rocznik
Strony
173--178
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Cabrera, A., La Nasa, S. (2000). Understanding the College-Choice Process. New Directions for Institutional research, 412.
  • Drapińska, A. (2010). Zachowania klientów na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 594. Ekonomiczne Problemy Usług, 54, 47-67.
  • Flint, T. (1992). Parental and Planning Influences on the Formation of Student College Choice Sets. Research in Higher Education, 6 (33).
  • Franken, R. (2005). Psychologia motywacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Górniak J. (2014). Bilans potrzeb pracodawców i możliwości rynku pracy w sytuacji dekoniunktury. In: J. Górniak (ed.), Kompetencje Polaków a potrzeby polskiej gospodarki. Raport podsumowujący IV edycję badań BKL z 2013 roku (pp. 19-46). Warszawa: Polska Agencja Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Informacja o wynikach rekrutacji na studia na rok akademicki 2015/2016 w uczelniach nadzorowanych przez MNiSW (2015). Retrieved from: https://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2015_12/27a9652393f0ad67aa93f16b04dd9127.pdf.
  • Jakubowska-Baranek, J. (2003). Czasy transformacji ustrojowej a motywy podejmowania nauki na uniwersytecie oraz wyboru kierunku studiów przez młodzież. In: E. Idzikowski, E. Narkiewicz-Niedbalec, M. Zielińska, E. Papiór (eds.), Młodzież polska w nowym ładzie społecznym. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski.
  • Jarecki, W. (2015). Motywacje przy podejmowaniu studiów wyższych ekonomicznych. Annales. Etyka w życiu gospodarczym, 3 (18), 133-141.
  • Kucharski, A., Ligocka, M. (2012). Maturzyści o motywach i źródłach poszukiwania informacji dotyczących studiów. Opuscula Socologica, 1 (1).
  • Lalak, D., Skiba, W. (2010). Profil społeczno-motywacyjny osób podejmujących studia na kierunku praca socjalna. Badania porównawcze. Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji, 16.
  • Łapiński, W. (2006). Oczekiwania studentów wobec studiów magisterskich z dziedziny zarządzania a stopień ich zaspokojenia na przykładzie Wydziału Zarządzania UW. Studia i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2.
  • (Nie świadome wybory zawodowe (2014). Raport PCW. Retrieved from: https://www.pwc.pl/pl/.../assets/wybory-zawodowe- 2014-raport-pwc.pdf (8.03.2017).
  • Oleksyn, T. (1997). Praca i płaca w zarządzaniu. Warszawa: Międzynarodowa Szkoła Menadżerów.
  • Pawlak, M., Grzesiuk, K. (2015). Czynniki wpływające na wybór studiów na przykładzie maturzystów z województwa lubuskiego. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, XV (8/II).
  • Polańska, A. (2017). Uczenie studentów krytycznego (koncepcyjnego) myślenia priorytetowym zadaniem dydaktyki szkoły wyższej. Retrieved from: www.wsaib.pl/files/dziekanat/uczenie%20_krytycznego_myslenia.doc (8.03.2017).
  • Polańska, A. (2017). Uczenie studentów krytycznego (koncepcyjnego) myślenia priorytetowym zadaniem dydaktyki szkoły wyższej Retrieved from: www.wsaib.pl/files/dziekanat/uczenie%20_krytycznego_myslenia.doc (8.03.2017).
  • Walczak, W. Wpływ kultury organizacyjnej na kształtowanie postaw i poziom zaangażowania studentów Retrieved from: https://www. academia.edu/22957787 (8.03.2017).
  • Wybory ścieżki edukacyjnej a sytuacja zawodowa Polaków (2013). Warszawa: GUS.
  • Vrontis, D., Thrassou, A., Melanthiou, Y. (2007). A contemporary higher education student-choice model for developed countries. Journal of Business Research, January.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171563815

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.