PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 6 | 16--23
Tytuł artykułu

Organizational Design Supporting Innovativeness

Autorzy
Warianty tytułu
Projekt organizacji wspierającej innowacyjność
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
One of the main tasks of contemporary strategic management is looking for the sources of value. Recent findings show, that organizations focus on outcomes and performance, neglecting the potential source of value, namely generating the creative ideas that may become innovations. This paper attempts to provide some arguments indicating the importance of shaping a proper organizational design where certain characteristics matter. First, some conceptual elements of the organizational design are indicated and described. Next, these elements are operationalized, and their level in business organizations operating in Poland is assessed. It seems, that the researched organizations do not differ largely in perceiving their organizational design, however not all of them are able to manage the tensions of the design for better innovativeness support. The offered organizational design construct is related to innovativeness, but naturally other elements come to play when explaining organizations' overall level of innovativeness. (author's abstract)
Jednym z głównych zadań współczesnego zarządania strategicznego jest poszukiwanie źródeł wartości. Analiza treści artykułów z zarządzania strategicznego wskazuje, że organizacje skupiają się w dużej mierze na wynikach i efektywności funkcjonowania, nieco zaniedbując strategiczne wsparcie dla pierwotnego źródła wartości, jakim jest generowanie nowych i wartościowych idei, które mają szansę stać się innowacjami. Niniejszy artykuł podejmuje dyskusję dotyczącą istoty strategicznego kształtowania projektu organizacji, którego elementy będą w stanie ożywić innowacyjność. W pierwszej części przywołano podstawy koncepcyjne oraz zaproponowano i opisano elementy projektu organizacyjnego. W kolejnej części przedstawiono wyniki badań, w których kadra menedżerska poddała ocenie zaproponowane komponenty projektu wspierającego innowacyjność. Okazuje się, że badane organizacje nie różnią się istotnie w ocenach zaproponowanych komponentów, jednak nie wszystkie z nich mają tę samą zdolność strategiczną do ich rozwijania i wykorzystania w celu ożywiania innowacyjności. Analizowane elementy projektu organizacyjnego wspierają innowacyjność, jednak nie są jedyną podstawą jej ożywiania w badanych organizacjach. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
16--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • [1] Alino N.U., Schneider G.P. (2012), Conflict Reduction in Organization Design: Budgeting and Accounting Control Systems, "Aca-demy of Strategic Management Journal" , Vol. 11, No. 1, pp. 1-9.
  • [2] Alpkan L., Bulut C., Gunday G., Ulusoy G., Kilic K. (2010), Organizational Support for Intrapreneurship and its Interaction with Human Capital to Enhance Innovative Performance, "Management Decision", Vol. 48, No. 5-6, pp. 732-755.
  • [3] Alsaaty F.M. (2011), A Model for Building Innovation Capabilities in Small Entrepreneurial Firms, "Academy of Entrepreneurship Journal", Vol. 17, No. 1, pp. 1-21.
  • [4] Bilton C., Cummings S. (2010), Creative Strategy. Reconnecting Business and Innovation, John Wiley and Sons, Chichester.
  • [5] Bingham A., Spradlin D., Williams L., Sidhu I., Lord M., deBethizy D., Wager J. (2011), Create Competitive Advantage with Innovation (Collection), FT Press.
  • [6] Bueno E., Rodriguez Anton J.M., Salmador M.P. (2008), Knowledge Creation as a Dynamic Capability: Implications for Innovation Management and Organisational Design, "International Journal of Technology Management (IJTM)", Vol. 4, No. 1-2, pp. 155-168.
  • [7] Chell E. (2001), Entrepreneurship:Globalization, Innovation and Development, Thomson Learning, London.
  • [8] DeSanctis G., Glass J.T., Ensing I.M. (2002), Organizational Designs for R&D, "Academy of Management Executive", Vol. 16, No. 3, pp. 55-66.
  • [9] Dyduch W. (2013), Twórcza strategia organizacji, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice.
  • [10] Ettlie J.E., Bridges W.P., O'Keefe R.D. (1984), Organization Strategy and Structural Differences for Radical versus Incremental Innovation, "Management Science" Vol. 30, No. 6, pp. 682-695.
  • [11] Govindarajan V. (1988), A Contingency Approach to Strategy Implementation at the Business-Unit Level: Integrating Administrative Mechanisms with Strategy, "Academy of Management Journal", Vol. 31, No. 4, pp. 828-853.
  • [12] Jackson S.E., Joshi A., Erhardt N.L. (2003), Recent Re-search on Team and Organizational Diversity: SWOT Analysis and Implications, "Journal of Management" Vol. 29, No. 6, pp. 801-830.
  • [13] Johnston Jr. R.E., Bate D. (2007) The Power of Strategy Innovation: A New Way of Linking Creativity and Strategic Planning to Discover Great Business Opportunities, Amacom, New York.
  • [14] Kates A., Galbraith J. (2007), Designing Your Organization: Using the STAR Model to Solve 5 Critical Design Challenges, Jossey-Bass, San Francisco.
  • [15] Nel P.S., van Dyk P.S., Haasbroek G.D., Schultz H.B., Sono T., Werner A. (2004), Human Resources Management, 6th Edn, Oxford University Press, Oxford.
  • [16] Nonaka I., Takeuchi H. (1995), The Knowledge Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, Oxford University Press, New York.
  • [17] Okumus F. (2003), A Framework to Implement Strategies in Organizations, "Management Decision", Vol. 41, No. 9, pp. 871-882.
  • [18] Phelps L.D., Parayitam S., Olson B.J. (2007), Edwards Deming, Mary P. Follett and Frederich W. Taylor: Reconciliation of Differences in Organisational and Strategic Leadership, "Academy of Strategic Management Journal", Vol. 6, pp. 1-14.
  • [19] Pinchot G. (1985), Intrapreneuring, Harper and Row, New York.
  • [20] Porter M.E., Kramer M.R. (2011), Creating Shared Value: How to Reinvent Capitalism - and Unleash a Wave of Innovation and Growth, "Harvard Business Review", No. 1 (January-February), pp. 1-17.
  • [21] Puranam P., Raveendran M., Knudsen T. (2012), Organization Design: The Epistemic Interdependence Perspective, "Academy of Management Review", Vol. 37, No. 3, pp. 419-440.
  • [22] Ronda-Pupo G.A., Guerras-Martin L.A. (2012), Dyna-mics of the Evolution of Strategy Concept 1962-2008: A Co-word Analysis, "Strategic Management Journal", Vol. 33, pp. 162-188.
  • [23] Thompson J.D. (1967), Organizations in Action: Social Science Bases in Administrative Theory, McGraw-Hill, New York.
  • [24] Tushman M., Smith W.K., Chapman R., Westerman W.G., O'Reilly Ch. (2010), Organizational designs and innovation streams, "Industrial and Corporate Change", Vol. 19, No. 5, pp. 1331-1366.
  • [25] Vera D., Crossan M. (2004), Strategic leadership and organizational learning, "Academy of Management Review", Vol. 24, No. 2, pp. 222-240.
  • [26] Zheng W., Yang B., McLean G.N. (2010), Linking Organizational Culture, Structure, Strategy, and Organizatio-nal Effectiveness: Mediating Role of Knowledge Management, "Journal of Business Research", Vol. 63, No. 7, pp. 763-771.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171564049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.