Warianty tytułu
Zastosowanie Internetu Rzeczy i Wszechrzeczy w działaniach realizujących koncepcje ekosystemu
Języki publikacji
Abstrakty
The paper presents the issue of implementing the selected by an organisation concept of adjustment to introducing actions based on ecosystem solutions. In a relatively concise manner, the author outlines the concept of ecosystem through utilisation of the IoT and IoE, presenting the most vital issues from the user's perspective. The author also briefly refers to the principles of technology development within the "Polish Industrial Platform 4.0" ("Polskiej Platformy Przemysłowej 4.0"). The areas where the concepts of ecosystems are implemented have been presented more widely. Strategic inspirations for the ecosystem have been presented in brief. (author's abstract)
Realizacja wybranej przez organizację koncepcji przystosowania się do wdrażania działań opartych na rozwiązaniach ekosystemowych jest zagadnieniem, jakie postawiono w niniejszym artykule. W relatywnie zwięzły sposób przedstawiono ideę koncepcji ekosystemu poprzez wykorzystanie IoT oraz IoE, prezentując najistotniejsze zagadnienia z perspektywy użytkownika. Zwięźle nawiązano do założeń rozwoju technologii w ramach "Polskiej Platformy Przemysłowej 4.0". Nieco szerzej omówione zostały obszary, w których realizowane są koncepcje ekosystemów. Krótko przedstawione zostały inspiracje strategiczne dla ekosystemu. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Czestochowa University of Technology
Bibliografia
- [1] Born K. (2016), TOP 100 Influences and Brands. Analytica, http://kirkborne.net/, access date: 17.05.2019.
- [2] Burkitt F. (2014), A Strategist's Guide to the Internet of Things, http://www.strategy-business.com/article/ 00294?tid=27782251&pg=all, access date: 11.06.2019.
- [3] Gartner (2015), How to Put an Implementable IoT Strategy in Place, http://www.gartner.com/imagesrv/research/ iot/pdf/iot-275309.pdf, access date: 12.06.2019.
- [4] Ghosh D. (2015), Internet of Things (IoT) - Buzzword for Business Operations, "International Journal of Research Science & Management", Vol 2, No. 12, pp. 29-33.
- [5] Heppelmann J., Porter M. (2015), How Smart, Connected Products Are Transforming Companies, "Harvard Business Review", October, pp. 96-114.
- [6] Heppelmann J., Porter M. (2014), How Smart, Connected Products Are Transforming Competition, "Harvard Business Review", November, pp. 64-88.
- [7] Kiełtyka L. (2009), Wideokonferencje wielopunktowe jako jedna z informacyjnych technik multimedialnych, [w:] L. Kiełtyka (red.), Multimedia w biznesie i zarządzaniu, Wyd. Difin, Warszawa, s. 25-33.
- [8] Kiełtyka L. Niedbał R. (2013), Rola ontologii w budowie systemu wspomagającego zarządzanie wiedzą w procesach e-negocjacji, [w:] L. Kiełtyka (red.), Technologie informacyjne w funkcjonowaniu organizacji, Monografia, Wyd. "Dom Organizatora" Toruń, s. 293-307.
- [9] Kiełtyka L. (2017), Zarządzanie informacją i jej bezpieczeństwem w korporacji, [w:] L. Kiełtyka, P. Kobis (red.), Wybrane zagadnienia zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami, Monografia Nr 323, Wyd. Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa, s. 93-106.
- [10] Kiełtyka L., Zygoń O. (2018), Współczesne formy komunikacji - Jak zarządzać z wykorzystaniem Internetu rzeczy i wszechrzeczy, "Przegląd Organizacji", Nr 2, s. 24-33.
- [11] Kierzkowski Z. (2013), Wieloaspektowy rozwój technologii społeczeństwa informacyjnego i przemiany strukturalne Organizacji działań, "Biuletyn Organizacyjny i Naukowo- Techniczny SEP SPEKTRUM", Nr 3/4, s. IV-VIII.
- [12] Kokot W., Kolenda P. (2015), Czym jest Internet Rzeczy, "Internet Rzeczy w Polsce", Raport IAB Polska, s. 9-11.
- [13] Kolenda P. (2015a), Internet Rzeczy w Polsce, Raport IAB Polska, s. 12-13.
- [14] Kolenda P. (2015b), Raport Internet Rzeczy w Polsce, https://iab.org.pl/badania-i-publikacje/raport-internet- -rzeczy-w-polsce/, data dostępu: 17.05.2019 r.
- [15] Kotowski A. (2015), Digital Community, https://pclab.pl/ news67484.html, data dostępu: 12.06.2019 r.
- [16] Raport IoT w Polsce (2015), https://iab.org.pl/badania-i- -publikacje/raport-internet-rzeczy-w-polsce/, data dostępu: 10.05.2019 r.
- [17] Wielki J. (2016), Internet rzeczy i jego wpływ na modele biznesowe współczesnych organizacji gospodarczych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Studia Ekonomiczne, Nr 281, s. 208-219.
- [18] Xia F., Yang L.T., Wang L., Vinel A. (2012), Internet of Things. Editional, "International Journal of Communication Systems", Vol. 25, No. 9, pp. 1101-1102.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171564121