PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 2608--2615
Tytuł artykułu

Ocena zróżnicowania poziomu bezpieczeństwa w odniesieniu do warunków panujących na nawierzchni drogi w przekroju drogi dwupasowej

Warianty tytułu
An Evaluation of Safety Differentiation Level, According to Road Surface Conditions in Cross-Section of Two-Lane Road
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono ocenę zmienności stanu nawierzchni drogowej w przekroju jednokierunkowej jezdni dwupasowej na podstawie danych rejestrowanych przez drogowe stacje pogodowe. Zastosowana redundancja czujników umożliwiła analizę zróżnicowania stanów nawierzchni na poszczególnych pasach. Analizę przeprowadzono dla horyzontu czasowego obejmującego kilkanaście tygodni w okresie jesienno-zimowym, w trakcie którego występowały zarówno korzystne jak i niekorzystne warunki pogodowe. Na podstawie zarejestrowanych danych, takich jak: temperatura nawierzchni, wysokość filmu wodnego, temperatura zamarzania oraz zawartość solanki określany jest stan nawierzchni drogowej, który może być różny dla każdego z pasów, powodując tym samym zróżnicowanie poziomu bezpieczeństwa ruchu.(abstrakt oryginalny)
EN
In the work, data containing road surface conditions were used, in order to evaluate difference in safety level for particular lanes of one-way road with two lanes. The data were recorded by road weather stations mounted in cross-section of the road. The redundancy of the road weather stations provided information about road surface conditions on both lanes at the same time. The analysis was performed for the time horizon of several weeks in autumn and winter including the period of time, during which there were both favourable and adverse weather conditions. The road surface condition is calculated on the base of parameters recorded by the road stations such as: air temperature, road surface temperature, water film height and saline concentration. Because these parameters can be different on both lanes, the road surface condition and finally the level of road safety can be different as well.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2608--2615
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
  • 1.Chapman L., Thornes J.E.,The influence of traffic on road surface temperatures: implications for thermal mapping studies. Meteorological Applications vol.12 no. 4,pp. 371-380, 2005
  • 2.Shao J., Swanson J.C.,Patterson R., Lister P.J., McDonald A.N.,Variation of winter road surface temperature due totopography and application of thermal mapping.Meteorological Applications vol. 4, no. 2, pp. 131-137, 1997
  • 3.Chapman L., Thornes J.E., Small-scale road surface temperature and condition variations across a road profile. Proceedings of the 14th SIRWEC Conference, Prague2008
  • 4.Ryguła A., Konior A.,Zintegrowany system ostrzegania kierujących przed zagrożeniami meteorologicznymi.Logistyka, nr5, 1326-1333, 2014
  • 5.Ryguła A., Maczyński A.,Piwowarczyk P.,Evaluating the efficiency of road traffic management system in Chorzow. Telematics -support for transport ed. by Jerzy Mikulski, pp 424-433,Springer, Berlin-Heidelberg,2014
  • 6.Materiały firmy APM PRO Sp. z o.o.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171565009

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.