PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 24 (XXIV) | nr 26 (2) | 55--62
Tytuł artykułu

Interpersonal Relationships in Shaping the Manager's Competencies in an Enterprise - Theoretical Analysis of the Research Problem

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Interpersonal relationships play a fundamental role in the development of not only the people (employees) but the whole organization. The quality of these relationships affects the broadly understood development potential of employees and organizations. The aim of the study is to conduct a theoretical analysis of the role of interpersonal relations in shaping the manager's competencies in the organization. The following research hypothesis was adopted: (RH 1) interpersonal relationships and managerial competencies form the General Interpersonal Relationships of the Manager's Competence. This study is a review of the literature on the subject. The study has a theoretical and conceptual character. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
55--62
Opis fizyczny
Twórcy
  • Lublin University of Technology, Lublin, Poland
  • Jan Kochanowski University in Kielce, Poland
Bibliografia
  • Armstrong, M. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Wolters Kluwer business.
  • Banaszak, S. (2005). Menedżerowie w strukturze społecznej. Poznań: Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu.
  • Filipowicz, G. (2004). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE.
  • Levy-Leboyer, C. (1997). Kierowanie kompetencjami. Bilanse doświadczeń zawodowych. Poltext, Kraków 1997.
  • Leśniewski, M.A. (2015). Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw. Difin, Warszawa 2015.
  • Leśniewski, M.A. (2016). The role of a manager in shaping behavioural cultural competitive advantage of the enterprises. "Jagiellonian Journal of Management", t. 2. DOI: 10.4467/2450114XJJM. 16.009.5559
  • Leśniewski, M.A. (2017). Man as creator of behavioural competitiveness of enterprises - conceptual model. "Jagiellonian Journal of Management", t. 3. DOI: 10.4467/2450114XJJM.17.010.9561.
  • Listwan, T. (1997). Kształtowanie kadry menedżerskiej firmy. Kadry, Wrocław.
  • Mikuła, B. (2009). Humanizacja w zarządzaniu. "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie", nr 801.
  • Oleksyn, T. (2006). Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Rzepka, A. (2017). Inter-organizational relations as a one of sources of competitive advantage of contemporary enterprises in the era of globalization. "Procedia Engineering", No. 174.
  • Rzepka, A. (2018). Relacje międzyorganizacyjne i kapitał intelektualny jako czynniki rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw. Studium na przykładzie wybranych przedsiębiorstw polskich i gruzińskich. Warszawa: Difin.
  • Sajkiewicz, A. (2002). Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność. Warszawa: Poltext.
  • Sidor-Rządkowska, M. (2002). Kształtowanie nowoczesnych ocen pracowniczych. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Whiddett, S., Hollyfirde, S. (2003). Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171565732

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.