PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 20 | z. 9 Subsydiarność w ekonomii i zarządzaniu - wybrane zagadnienia | 65--79
Tytuł artykułu

Wykorzystanie praktyk negocjacyjnych w zarządzaniu organizacją

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Negotiations as a Problem of Organizational Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem poniższego artykułu jest ustalenie i charakterystyka okoliczności i czynników notowanych w kulturze organizacyjnej, które wywierają wpływ na zakres i charakter stosowania praktyk negocjacyjnych w rozwiązywaniu różnorodnych spraw, przede wszystkim tych generujących konflikty. Określony powyżej obszar problemowy mieści się w pytaniu badawczym: jak daleko posunęły się w stosowaniu metod ugodowych ilościowo nieliczne organizacje?(fragment tekstu)
EN
Organizational culture, the style of management, and the quality of relationship in its substructures are the factors which make a significant influence on agreeable climate in certain organization. The purpose of the article is to determine and to describe the circumstances that are of great importance for practicing negotiations in organization. Negotiations are interpreted as a scope of constructive behaviors and actions of the coworkers in solving problems at the work. The article is based on some case studies and examples of strikes. For the need of analysis there was created the scheme of factors influencing the culture of negotiation in organization.(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
Bibliografia
  • De Dreu C.K. (2007), Cooperative Outcome Interdependence, Task Reflexivity, and Team Effectiveness: A Motivated Information Processing Perspective, "Journal of Applied Psychology", vol. 92, no.3, s. 628.
  • De Dreu C.K., Gelfand M.J. (2008), Conflict in the Workplace: Sources, Functions and Dynamics Across Multiple Levels of Analysis [w:] The Psychology of Conflict and Conflict Management in Organization, New York, London Lawrence Erlbaum Associates, s. 37.
  • Fukujama F. (1999), Zaufanie: kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa- Wrocław.
  • Jakubiak-Mirończuk A., Mirończuk K. (2004), Negocjacje z partnerami z krajów Unii Europejskiej, Infor, Warszawa.
  • Klaja-Gaweł B. (2016), Zarządzanie relacjami z pracownikami a poziom zaufania organizacyjnego (aspekt instytucjonalny), "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", tom XVII, z. 4, cz. 3, J. Moczydłowska, Z. Patora-Wysocka (red.), Nowe trendy w zarządzaniu - perspektywa marketingowa i personalna, Wyd. Społecznej Akademii Nauk, ss. 225-240.
  • Kowalczyk E. (2001), Psychospołeczne uwarunkowania negocjacji gospodarczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Kozek W. (1999), Negocjacje jako część polskiej kultury przemysłowej, "Polityka społeczna", rocznik XXVI, nr 2, Warszawa, s. 17.
  • Matysiak A. (1999), Źródła kapitału społecznego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
  • Penc J. (2001), Kreowanie zachowań w organizacji, Wydawnictwo Placet, Warszawa, ss. 89 i nast.
  • Regnet E. (1992), Konflikte in Organisationen: Formen, Funktion und Bewältigung, Verlag fur Angewandte Psychologie, Gottingen.
  • Ross M.H. (1993), The Culture of Conflict, New Haven and London, Yale University Press, ss. 2 i nast.
  • Salacuse J.W. (2006), The Top Ten Ways that Culture Can Affect Your Negotiation, "IVEY Business Journal", May/June.
  • Salacuse J.W. (1998), Impact of Culture on Negotiation, "Negotiation Journal", vol.14, no 3.
  • Sikorski Cz. (2005), Język konfliktu. Kultura komunikacji społecznej w organizacji, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, s. 29.
  • Schelling Th.C. (2013), Strategia konfliktu, Wolters Kluwer, Warszawa, s. 5.
  • Sztompka P. (2007), Zaufanie, Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo "Znak", Kraków, s. 248.
  • Tabernacka M. (2009), Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Turek D. (2012), Kontrproduktywne zachowania pracowników w organizacji, Warszawa, Difin S.A., s. 132.
  • Wiśniewski Z. (red.) (2013), Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Zarządzanie po polsku, czyli potrzeba modernizacji, opracowanie Sedlak [online], http://Sedlak. pl, dostęp: 20.08.2015.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171565866

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.